י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פועל למלאות דרישותיו

אחרי האיומים: השר שמנסה לרצות את מנסור עבאס

בעקבות האיומים שמשמיע עבאס שלא לתמוך בתקציב, שר האוצר אביגדור ליברמן מתגייס לטובת מילוי דרישותיו. 3.7 מיליארד ש"ח יוסטו מתוך משאבים של משרדים שונים ויועברו לטובת צמצום פערים בחברה הערבית

אחרי האיומים: השר שמנסה לרצות את מנסור עבאס
מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התקדמות משמעותית נרשמת בימים האחרונים במגעים בין מפלגת רע"מ לקואליציה, זאת בעקבות הדיווחים כי חבר הכנסת מנסור עבאס וחבריו לא מרוצים מהתנהלות הממשלה ושוקלים להפילה באמצעות אי תמיכה בתקציב המדינה.

לפי הדיווח ב'חדשות 13', שר האוצר ויו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן שכנראה לוקח ברצינות את איומי רע"מ וחושש מבחירות, מנסה בימים האחרונים לסייע מאוד למנסור עבאס ודוחף את אנשי משרדו לפעול לטובת דרישותיו של האחרון. באגף התקציבים מביעים נכונות להתגמש מתוך רצון לגשר על הפערים, אך טוענים כי הם לא יעברו את הגבול.

רוב הפערים בדיונים נסגרו, ומדובר כרגע על 3.7 מיליארד שקלים שיעברו לאורך 5 שנים, מתוך משאבים של משרדים שונים שיוסטו לטובת צמצום פערים בחברה הערבית.

ההתקדמות החשובה מכולן היא בעניין אכיפת חוקי הבנייה שחשובה מאוד לרע"מ ובעיקר נושא הריסות הבתים במגזר הערבי, נושאים שאינם בתחום משרדו של ליברמן.

חשוב להדגיש כי ישנן מגבלות רבות בחוקי הבנייה ובימים האחרונים נציגי מפלגת רע"מ יושבים עם נציגי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ועם גורמים מקצועיים נוספים במטרה לנסות לגבש מסמך מדיניות חדש, חלקו אולי גם בחקיקה שתעבור בכנסת ותשנה סדרי בראשית.

העובדה שדווקא אביגדור ליברמן, הוא אשר מתגייס לסכל את המכשול הינה מפתיעה למדי, שכן בעבר כינה את הח"כים הערבים כולם "גייס חמישי" "תומכי טרור" וקרא לגרשם לרשות הפלסטינית.

מנסור עבאס אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד