ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
התפרעויות בשכם

בעקבות המתיחות: שמחת בית השואבה בוטלה

על רקע המתיחות הביטחונית בשטחי יו"ש, לאחר חיסול מחבלי חמאס, אירוע 'שמחת בית השואבה' שהיה אמור להתקיים ביישוב סמוך לג'נין - בוטל. גם הכניסה לקבר יוסף צומצמה, זאת בזמן התפרעויות מחבלים בשכם לקראת כניסה כוחות צה"ל למתחם הקבר

בעקבות המתיחות: שמחת בית השואבה בוטלה
כוחות מג"ב בלוד צילום: דוברות המשטרה

שמחת בית השואבה שהייתה אמורה להתקיים הערב (ראשון) בהתנחלות המפונה שא-נור, הממוקמת דרומית לג'נין - בוטלה, זאת על רקע המתיחות הביטחונית המוגברת בשטחי יהודה ושומרון לאחר הפעילות המבצעית של כוחות הביטחון הישראלים בג'נין, במהלך הלילה האחרון.

כמו כן, גם כניסת מתפללים למתחם הקבר של יוסף הצדיק - צומצמה. שתי הכניסות הקודמות בוטלו. כך על פי דיווח ב'כאן 11'.

בתוך כך, על פי דיווחים פלסטיניים, מחבלים פלסטינים בשכם מבעירים צמיגים כחלק מ"הכנה" לכניסת כוחות צה"ל ומתפללים לקבר יוסף.

ההתפתחויות בגזרה מגיעות לאחר הדיווח מוקדם יותר היום על מספר מחבלים שחוסלו, זמן קצר לפני שהצליחו להוציא פיגוע גדול בשטח מדינת ישראל.

על פי הדיווח, שעות ספורות אחרי תקריות חילופי האש שאירעו במהלך הלילה האחרון במספר מוקדים ברחבי יהודה ושומרון, התברר כי ארבעת המחבלים שחוסלו בחילופי האש עם כוחות צה"ל, תכננו לפי הערכות במערכת הביטחון לבצע פיגוע משמעותי, ייתכן אף בטווח הזמן הקרוב.

בתוך כך, הותר הבוקר לפרסום כי במהלך אחת ההיתקלות בכפר בורקין שבאזור ג'נין, נפצעו באורח קשה לוחם וקצין מיחידה מיוחדת. מצה"ל נמסר כי "נסיבות האירוע יתוחקרו כחלק מתחקור המבצע. הפצועים פונו במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים".

שלושה מתוך ארבעת המחבלים שנהרגו הם אנשי הזרוע הצבאית של חמאס והיו ככל הנראה חלק מחברי החוליה שתכננה לבצע פיגוע. המחבל הרביעי הינו איש הג'יהאד האיסלאמי, שפתח באש לעבר הלוחמים ונורה. במערכת הביטחון הגדירו את המחבלים כ"פצצה מתקתקת" ומעריכים  כי בזכות ביצוע המעצרים וחיסול המחבלים ניצלו חייהם של ישראלים רבים.

קבר יוסף הצדיק שכם התפרעויות שמחת בית השואבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד