י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מי יקבלו קדימות?

חיסוני אסטרה-זניקה נחתו לראשונה בישראל

המשלוח הראשון של חיסוני אסטרה-זניקה נחת בארץ | היתרון: "המתחסנים בו אולי אפילו לא יצטרכו לקבל "בוסטר" • בארגון 'יד שרה' מודיעים על רכישת מאות בלוני חמצן וציוד נשימתי

חיסוני אסטרה-זניקה נחתו לראשונה בישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות המלצת הצוות לטיפול במגפות, הגיע משלוח ראשון של אלפי מנות חיסון של חברת אסטרה-זניקה לישראל, אשר מיועדים לאנשים שיש להם - קונטרה אינדקציה ומנועים מלקבל חיסונים המבוססים על M-RNA (פייזר ומודרנה). או אנשים שהייתה להם תגובה חריפה לחיסון אחר.

הראשונים שיקבלו את מנת החיסון החדשה הם כאמור מי שאינם יכולים להתחסן בפייזר או במודרנה, או כאלה שמעדיפים חיסון בטכנולוגיה אחרת. "החיסון הזה ניתן במדינות רבות ברחבי העולם והוא בטוח - לפי נתונים ראשוניים, המתחסנים בו אולי אפילו לא יצטרכו לקבל "בוסטר". דיווחה יולן כהן, ב'חדשות 12'.

בתוך כך, בארגון 'יד שרה', הודיעו כי נוכח אזלת היד של משרד הבריאות, נרכשו מאות בלוני חמצן וציוד נשימתי נלווה, שיגיעו לארץ בהטסה מיוחדת בתוך 72 שעות ויפוזרו ב-120 סניפי הארגון.

"המשלוח הנוכחי הוא סוג של 'חוסם עורקים' שנועד לעצור את הדימום הנוראי, שבא לידי ביטוי בעומס הגבוה במחלקות האשפוז - לפי מדד העומס שהגיע לרמתו הגבוהה ביותר מתחילת הגל, ובשיא במספר החולים הקשים שמאושפזים מאז תחילת הגל הרביעי". כך מנכ"ל העמותה משה כהן.

אסטרהזניקה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד