י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שכירי חרב

מאלי שכרה חברה צבאית רוסית פרטית שתאבטח את המדינה

מאלי ביקשה מחברות פרטיות רוסיות להגביר את האבטחה במדינה שסועת העימותים, מנהיג מאלי האשים את צרפת בכך שנטשה את מאלי על ידי הוצאת כוחות צבא

מאלי שכרה חברה צבאית רוסית פרטית שתאבטח את המדינה
אילוסטרציה צילום: pexels

מאלי, מדינה משוסעת ומפולגת הסובלת מטרור ללא הפסקה, פנתה לחברות רוסיות פרטיות צבאיות רבות שיאבטחו את המדינה. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר לתקשורת הרוסית, כי: "לקבלנים צבאיים רוסיים פרטיים יש זכות לגיטימית להיות במאלי מכיוון שהם הוזמנו על ידי ממשלת המעבר במדינה", אך הוא התעקש כי ממשלת רוסיה אינה מעורבת.

בפנייתו לאסיפה הכללית של האו"ם, האשים ראש ממשלת מאלי, חוגואל מייגה את צרפת בכך שנטשה את מדינתו בהחלטה חד צדדית להסיג חיילים.

צרפת מתכוננת לצמצם עוד יותר את נוכחותה הצבאית במאלי, ממשלת מאלי יודעת כי היכולות שלה לא יהיו מספיקות לשמור על הסדר במדינה בהעדר תמיכה חיצונית, ויזמה את הדיונים, כל אמר לברוב לכתבים באו"ם.

דבריו של לברוב הגיעו לאחר שראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל הזהיר כי "קשרים עם מאלי עלולים להיפגע קשות אם מאלי תאפשר לקבלנים צבאיים פרטיים מקבוצת וגנר השנויה במחלוקת לפעול במדינה".

קבוצת וגנר היא קבוצה צבאית רוסית, ונטען לגביה כי היא מבצעת משימות על ידי הקרמלין אך ללא שהקרמלין כביכול יודע על כך, הקרמלין מצידו מכחיש כל קשר, קבוצת וגנר הם חיילים לשעבר המשמשים כשכירי חרב, ולקחו חלק במלחמה בסוריה, לטענת ארגוני זכויות אדם, קבוצת וגנר היא תחת שליטה רוסית, וגם מפרה זכויות אדם באופן שיטתי.

על פי הדיווחים בתקשורת באפריקה, ממשלת מאלי תשכור כ-1,000 שכירי חרב צבאיים שיסייעו לה במאבק נגד קבוצות חמושות הקשורות לאל-קאעידה ולארגון דאעש.

צרפת, שפרסה יותר מ-5,000 חיילים במאלי הזהירה את מאלי כי שכירת לוחמי וגנר תבודד את המדינה בינלאומית. גרמניה, שגם לה יש כוחות במאלי, אמרה כי היא תשקול מחדש את השארת החיילים אם ממשלת מאלי תחתום על הסכם עם וגנר.

גם האו"ם שמחזיק כ-15,000 חיילי מכוח השלום שלו במאלי, הביע דאגה מהמעורבות האפשרית של לוחמי וגנר.

מאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד