ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ישימו עליהם קצוץ?

הטאליבן אסר על מספרות לגלח זקנים לגברים

הטאליבן אסר במחוז הלמנד שבאפגניסטן לגלח או לקצץ זקן, מאחר וזה "מפר את החוק האיסלאמי", מי שיפר את הכלל ייענש, כך הודיעה "המשטרה הדתית" של הטליבאן

הטאליבן אסר על מספרות לגלח זקנים לגברים
מספרה. אילוסטרציה צילום: unsplash

כמה מספרות במחוז הלמנד שבאפגניסטאן אמרו שקיבלו הוראה מ"המשטרה הדתית" של הטליבאן, לא לגלח או לקצץ זקן, מספרות נוספות בבירה קאבול אמרו גם הם כי קיבלו הוראות דומות.

ההנחיות הללו מעידות על חזרה של פסיקות מחמירות של הטאליבן למרות הבטחות לשלטון מתון יותר. מאז עליית השלטון בחודש שעבר, הטליבאן ביצעו עונשים קשים על מתנגדים. ביום שבת ירו לוחמי הקבוצה למוות בארבעה גברים, לטענת הטאליבן ארבעת הגברים חטפו אנשים כדי לדרוש כופר לשחרורם, גופם נתלה ברחובות מחוז חראט.

בהודעה שפורסמה למספרות בדרום מחוז הלמנד, הזהירו לוחמי הטליבאן כי מספרות חייבות לפעול על פי חוקי השריעה לגבי תספורות וזקן. "לאף אחד אין זכות להתלונן", נכתב בהודעה, כך דיווח ה-BBC.

"הלוחמים ממשיכים להגיע ומכריחים עלינו להפסיק לקצץ זקן", אמר ספר אחד בקאבול. "אחד מהם אמר לי שהם יכולים לשלוח פקחים סמויים כדי לתפוס אותנו". בעליה של מספרה נוספת, המנהלת את אחד המספרות הגדולות בעיר, סיפר כי קיבל טלפון ממי שטוען שהוא פקיד ממשלתי. הם הורו לו "להפסיק לספר סגנונות אמריקאים" ו"לא לגלח או לקצץ זקן של אף אחד".

בתקופה הראשונה של הטליבאן בשלטון בשנים 1996 עד 2001 אסרו הטאליבן על תסרוקות ראוותניות והתעקשו כי גברים יגדלו זקן. אבל מאז, מראה מגולח הפך לפופולרי וגברים אפגנים רבים הלכו למספרות לתספורות אופנתיות. עכשיו הכל הופסק, והמספרות לא יעשו תספורות בניגוד לחוקי השריעה.

אבל הספרים ששמם לא פורסם כדי להגן על ביטחונם, אומרים שהכללים החדשים מקשים עליהם להתפרנס. "במשך שנים רבות המספרה שלי היה מקום לצעירים להתגלח ולהסתפר כרצונם ולהיראות אופנתי", אמר אחד מהספרים ל-BBC. "אין טעם להמשיך בעסק הזה".

ספר בעיר חראט סיפר כי למרות שלא קיבל הוראה רשמית, הוא הפסיק לקצוץ זקן. "הלקוחות לא מגלחים את הזקן, כי הם לא רוצים שיגיעו אליהם לוחמי הטליבאן ברחובות. הם רוצים להתמזג ולהיראות כמוהם".

מספרה גילוח זקן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד