י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מי יחליף את מרקל?

אין הכרעה: תוצאות הבחירות בגרמניה

גרמניה: אין הכרעה ברורה לגבי זהותו של הקנצלר הבא שיחליף את מרקל | לדברי פרשנים במדינה מדובר בתוצאה הגרועה ביותר אי פעם למפלגה הנוצרית דמוקרטית שנהנתה עד עתה ממנעמי השלטון

אין הכרעה: תוצאות הבחירות בגרמניה
גרמניה צילום: Pixabay

תוצאות הבחירות בגרמניה: הסוציאל-דמוקרטים מהמרכז שמאל מקדימים את הגוש השמרני בכמעט 2% על פי התוצאות הראשוניות, במירוץ כה צמוד, האפשרויות לקואליציה עדיין אינן ברורות.

המחליף של הקנצלרית מרקל בראשות המפלגה הנוצרית דמוקרטית, ארמין לאשט, הגיע לבחירות הכלליות כשהוא סובל מפיגור של ממש בסקרים, אבל תוצאות האמת היטיבו עמו, כך לפי המדגמים לפחות, והציבו אותו במרוץ צמוד מאוד מול יריבו הסוציאל דמוקרטי, אולף שולץ, כשההפרש ביניהם פחות משני אחוזים.

לדברי פרשנים בתקשורת הגרמנית, שניסו לנתח את התוצאות הראשונות של הבחירות שהתקיימו אתמול בגרמניה, מדובר בתוצאה הגרועה ביותר אי פעם למפלגה הנוצרית דמוקרטית, ובסמל לכשלון מובהק של ארמין לאשט שקיבל לידיו מפלגה חזקה שנהנתה מתמיכה גדולה מאוד בציבור, אחרי הכהונה הארוכה של מרקל, שנחשבה לאהודה בקרב בני עמה, והוביל אותה לשפל היסטורי.

עם זאת, למרות שהתמיכה במפלגה עצמה נמוכה מאוד, עדיין יש היתכנות גבוהה להקמת ממשלה שבראשה יעמוד לאשט כקנצלר הבא, משום שבנות ברית פוטנציאליות בקואליציה העתידית דווקא נהנו מתמיכה לא מועטה, ובראשן מפלגת הירוקים שלפי המדגמים זכתה בכ-15 אחוזי תמיכה.

הנהגת המפלגה הסוציאל דמוקרטית לא המתינה לתוצאות האמת, ומיד עם פרסום המדגמים, שכאמור אינם מכריעים באופן מובהק מה היא תוצאת הבחירות, מיהרו מנהיגי המפלגה לצאת בהכרזות על כך שהם גאים ומאושרים להיות המנצחים הגדולים בבחירות, וכי הם מרכינים ראש בענווה ומקבלים עליהם את השליחות הגדולה להקמתה של הממשלה הבאה.

גרמניה בחירות אנגלה מרקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד