י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שביתה לטווח ארוך

האיום מתממש: מעונות היום לא יחדשו את הלימודים ביום ראשון הקרוב

לפי ראשי ארגוני המעונות, הם יחלו בעיצומים החל מיום רביעי, ויפתחו בשבוע הבא בשביתה מלאה, שתשפיע על כ-12 אלף פעוטות, ראשי ארגוני המעונות תקפו את הממשלה: "מסרבת לנהל איתנו מו"מ"

האיום מתממש: מעונות היום לא יחדשו את הלימודים ביום ראשון הקרוב
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: pixabay

מעונות היום שנמצאים בפיקוח יחלו בעיצומים ביום רביעי הקרוב, ואלה יימשכו עד לסוף השבוע - כך נמסר אתמול מראשי ארגוני המעונות. עוד נמסר כי ביום ראשון תחל שביתה כללית במעונות ללא הגבלת זמן, וזו תשפיע באופן ישיר על כ-120 אלף פעוטות ועל כרבע מיליון הורים. כך מדווח נועם דבול דביר ב'ישראל היום'.

לפי ההודעה, מיום רביעי ועד יום שישי השבוע, מעונות היום בפיקוח יפתחו בשעה 10:00 בבוקר את שעריהם, וביום ראשון תחל שביתה מלאה ללא הגבלת זמן. מטעם המטפלות, המחנכות וראשי ארגוני מעונות היום נמסר: "בסירובה לנהל איתנו משא ומתן, הממשלה כופה עלינו לפתוח בשביתה. הממשלה מתנערת מאחריות לחינוך לגיל הרך ומזניחה אותו. ביקשנו משרת הכלכלה אורנה ברביבאי ומשר האוצר אביגדור ליברמן לשבת איתנו לפני כניסת החג השני לשולחן המשא ומתן, על מנת למנוע את העיצומים והשביתה, ולצערנו עד לרגע זה טרם קיבלנו מהם התייחסות".

עוד נמסר כי "אנו יוצאים להיאבק על עתיד חינוך הגיל הרך. מעונות היום המפוקחים סובלים ממחסור של מאות עובדים עקב השכר הנמוך, התנאים המורכבים ופערי השכר המשמעותיים ביחס לסייעות גני הילדים בשלטון המקומי - זו הפקרות". במעונות היום מועסקים יותר מ-16 אלף עובדים בתפקידי מינהל, חינוך טיפול, מבשלים ועוד. במרבית ממדינות ה-OECD יש חוק חינוך חינם או מסובסד משמעותית לגילאי לידה עד שלוש, אך אין זה המצב בישראל.

מעונות יום שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד