י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חזר הביתה נסער

בן 9 הותקף ברכבת כשזיכה יהודים בנטילת לולב

ילד חב"דניק צדיק שביקש לזכות את יהודי ברוקלין במצוות נטילת לולב הותקף מילולית על ידי אנטישמי שקרא לעברו כינויי גנאי והקניט אותו בשאלות שאין לבן גילו מושג בהן. האב סיפר על התקרית בפוסט שפרסם ברשת

בן 9 הותקף ברכבת כשזיכה יהודים בנטילת לולב
סוכה על גלגלים של חב"ד צילום: מרדכי לובעצקי

ילד בן 9 הותקף על ידי גבר שכינה אותו בכינויי גנאי ושאל אותו "למה ישראל הורגת ילדים בעזה". 

מרדכי לייטסטון, חסיד חב"ד, מייסדם של מספר מיזמים, סיפר בפוסט שפרסם כי בנו הקטן הותקף מילולית, כאשר זיכה יהודים במצוות ארבעת המינים. 

"הבן שלי בן 9 שאל אותי אם יש היום חדשות מישראל. שאלתי אותו מדוע. הוא וחבורת ילדים אחרים, בני 7-12, הלכו עם כמה תלמידי ישיבה בוגרים כדי לסייע ליהודי רוסיה בדרום ברוקלין לקיים את מצוות נטילת הלולב, על רציף הרכבת התחתית ניגש אליו אדם והחל לצעוק עליו". לייטסטון סיפר כי הילד אמר לו, "הוא כל הזמן שאל אותי למה אנחנו הורגים ילדים בעזה".

מרדכי סיפר עוד "הבן שלי הביט בו מבולבל, וכך הבחור התחיל לנענע את היד של הילד, האיש הלך בעקבות הילדים לרכבת תוך כדי שהוא צועק עליהם".

"קבוצת בני נוער ישראלים, שביקרו (בברוקלין) בחגים וגם היו ברכבת כדי לעזור לאנשים לקיים את מצוות נטילת הלולב, משכו את בני וחבריו לחלק האחורי של הרכבת ועמדו בין האיש לילדים, האיש המשיך לצעוק, פניו האדימו, כשהגיעו לתחנה הבאה, כל הקבוצה החליפה רכבת כשהאיש המשיך לצעוק שהוא שמח שהם עוזבים".

"הבן שלי רצה לדעת מדוע בחר האיש לצעוק עליו ילד בן 9 מברוקלין, אז אם אתה רואים קבוצה של ילדי חב"ד שמבקשים מאנשים לקיים מצווה, תגידו להם משהו נחמד, הם באמת ילדים, שרוצים לעזור ליהודים אחרים בדרך שרוב המבוגרים לא היו עושים".

לייטסטון מנהל מספר אתרי חדשות הקשורים לחב"ד, וניהל בעבר קהילה של פעילים והוגי דעות יהודים צעירים בעולם הטכנולוגיה והמדיה הדיגיטלית, כולל האתר הרשמי של חב"ד.

ילד חרדי נטילת לולב חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד