י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מזהיר את העולם מפני איום קיומי

בנט חשף באו"ם את מזימת איראן ופרס את משנתו לניהול הקורונה

ראש הממשלה נפתלי בנט חשף במהלך נאומו בעצרת האו"ם יכולות קטלניות שמפעילה איראן נגד אויבותיה והזהיר את מדינות המערב. כן התייחס לממשלת הכלאים שהקים ואמר כי "טעות פוליטית הפכה למטרה" | על מדיניותו בהתמודדות עם נגיף הקורונה: "3 עקרונות מנחים"

בנט חשף באו"ם את מזימת איראן ופרס את משנתו לניהול הקורונה
נפתלי בנט נואם בעצרת האו"ם צילום: אבי אוחיון /לע"מ

בנאומו היום (שני) בעצרת הכללית של האו"ם, ראש הממשלה נפתלי בנט הציג את האסטרטגיה של ממשלתו בהתמודדות עם הנגיף ושיבח את המדיניות בה הוא נוקט בנושא הקורונה. בנט הציג את מדינת ישראל כחברה שעוברת לדבריו תהליכי פיוס תחת הנהגתו, חשף את יכולותיה הקטלניות של איראן והזהיר מפני התחמשותה בגרעין.

"יש שתי מגיפות שמסכנות את מרקם החברה ברגע זה, האחת היא נגיף הקורונה, והשנייה היא מחלת הקיטוב הפוליטי", פתח ראש הממשלה בנאומו בעצרת האו"ם.

הוא הזכיר כי "אחרי ארבע מערכות בחירות תוך שנתיים והיתכנות לבחירות נוספות בפעם החמישית, העם כמה למזור, רוגע, יציבות, ניסיון אמיתי לנורמליות פוליטית. מה שהתחיל בתור טעות פוליטית יכול כעת להפוך למטרה, והמטרה הזו היא אחדות".

המאבק בקורונה

בנט שיבח את מדיניות ממשלתו בהתמודדות עם נגיף הקורונה וציין כי מדינת ישראל מהווה מודל למדינות נוספות: "פיתחנו מודל שמשלב בין חוכמת המדע לבין כוחה של קביעת מדיניות. למודל הישראלי יש שלושה עקרונות מנחים: הראשון, המדינה חייבת להישאר פתוחה. כולנו שילמנו מחיר עצום על הקפאת החיים שהייתה ב-2020. כדי לגרום לכלכלות לשגשג שוב, להחזיר ילדים לבתי ספר והורים לעבודה, סגרים, הגבלות ובידודים לא יוכלו לעבוד בטווח הרחוק".

עוד ציין בנט בנוגע למאבק הישראלי בנגיף: "פיתחנו מודל שמשלב בין חוכמת המדע לבין כוחה של קביעת מדיניות. למודל הישראלי יש שלושה עקרונות מנחים: הראשון, המדינה חייבת להישאר פתוחה. כולנו שילמנו מחיר עצום על הקפאת החיים שהייתה ב-2020. כדי לגרום לכלכלות לשגשג שוב, להחזיר ילדים לבתי ספר והורים לעבודה, סגרים, הגבלות ובידודים לא יוכלו לעבוד בטווח הרחוק".

איראן וגרורותיה

בנט ציין את אויבי ישראל שצרים על גבולותיה: "ישראל מוקפת על ידי חיזבאללה, מיליציות שיעיות, הג'יהאד האסלאמי וחמאס, ארגוני טרור אלה חותרים לשלוט במזרח התיכון ולהפיץ את האיסלאם הקיצוני ברחבי העולם".

לדברי בנט, "כולם רוצים להשמיד את המדינה שלי וכולם נתמכים על ידי איראן, הם זוכים למימון, לאימונים ולנשק מצד איראן", מטרתה הגדולה של איראן ברורה לחלוטין לכל מי שעיניו פקוחות: "איראן חותרת לשלוט באזור והיא חותרת לעשות זאת תחת מטריה גרעינית".

בנט האשים את הממשל האיראני בהריסת המזרח התיכון: "במשך שלושת העשורים האחרונים, איראן הפיצה שפיכות דמים והרס ברחבי המזרח התיכון, מדינה אחר מדינה, לבנון, עיראק, סוריה, תימן ועזה, מה משותף לכל המקומות האלה? הם כולם מתפרקים, האזרחים שלהם רעבים וסובלים, הכלכלות שלהם קורסות".

בנט פנה להזהיר את העולם מהסכנה האיראנית, וחשף חלק מיכולותיה הקטלניות של הרפובליקה האסלאמית: "אם אתם חושבים שהטרור של איראן מוגבל רק לישראל טעות בידיכם, רק השנה, איראן החלה להפעיל יחידת טרור קטלנית חדשה נחילים של כטב"מים קטלניים חמושים בנשקים קטלניים שיכולים לתקוף כל מקום ובכל זמן, איראן כבר השתמשה בכטב"מים הקטלניים האלה, שנקראים שאהד-136, כדי לתקוף את ערב הסעודית, מטרות אמריקאיות בעיראק וספינות אזרחיות בים, והרגו אזרח בריטי ואזרח רומני, איראן מתכננת לחמש את שלוחותיה בתימן, עיראק, סוריה ולבנון במאות ולאחר מכן אלפי רחפנים קטלניים כאלה".

בנט אף התייחס לנשיא החדש של איראן, ראיסי המכונה "התליין": "איברהים ראיסי, נשיאה החדש של איראן, פיקח על רצח של ילדים איראנים, הכינוי שלו הוא "התליין מטהראן" כיוון שזה בדיוק מה שהוא עשה, טבח בעמו שלו". לדברי רה"מ, "בשנים האחרונות, איראן זינקה קדימה במחקר ופיתוח הגרעיני שלה, וביכולות הייצור וההעשרה שלה". הוא הזהיר כי "תוכנית הגרעין של איראן נמצאת בנקודה קריטית, קווים אדומים נחצו, מתעלמים מהפיקוח, תקוות השווא הוכחו ככוזבות", רה"מ חשף בנאומו כי "יש ראיות שמוכיחות בבירור את כוונתה של איראן לייצור נשק גרעיני באתרים סודיים בטורקוזאבאד, טהראן ומריבאן, אבל מתעלמים מהן".

בנט הזהיר כי "תוכנית הגרעין של איראן הגיעה לקו פרשת מים וכמותה גם הסבלנות שלנו, מילים לא עוצרות את סיבוב הצנטריפוגות, יש את אלה בעולם שנדמה כי הם רואים את חתירתה של איראן לנשק גרעיני כמציאות בלתי נמנעת, או שפשוט נמאס להם לשמוע על זה. לישראל אין את המותרות הזו, אנחנו לא נתעייף, אנחנו לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני!", אמר בנט.

ראש הממשלה ציין כי המשטר האיראני חלש ממה שחושבים: "איראן הרבה יותר חלשה ופגיעה ממה שנדמה, הכלכלה שלה שוקעת, המשטר שלה רקוב ומנותק מהדור הצעיר, הממשלה המושחתת נכשלת אפילו באספקת מים לחלקים נרחבים במדינה, ככל שהם נחלשים יותר, כך הם נהיים קיצוניים יותר".

לצד האיום האיראני, רה"מ בנט ציין את הסכמי השלום עם מדינות ערב המתונות, והבטיח כי המגמה תימשך: "לצד מגמות מדאיגות, ישנן גם קרני אור, בראש ובראשונה, הקשרים הגוברים שישראל יוצרת עם מדינות ערביות ומוסלמיות, קשרים שהמשיכו לאחרונה עם "הסכמי אברהם" שנרמלו את היחסים עם איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומרוקו, "יהיו עוד".

בנט עבר לתקוף את מתנגדי ישראל בעולם: "בשבוע שעבר זה הוכח בכישלון של ועידת דרבן הגזענית והאנטישמית, במקור הוועידה הזו הייתה אמורה להיות נגד גזענות, אך עם השנים היא הפכה לוועידה של גזענות, נגד ישראל והעם היהודי, ולעולם נמאס, לאותן מדינות שכן בחרו להשתתף בפארסה הזאת אני אומר: לתקוף את ישראל לא הופך אתכם למוסריים יותר; להילחם בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון לא הופך אתכם לנאורים; לאמץ קלישאות לגבי ישראל בלי להתאמץ ללמוד את העובדות הבסיסיות טוב, זו פשוט עצלנות לשמה".

"במהלך 73 השנים האחרונות, מדינת ישראל, עם ישראל, השיגו כל כך הרבה שעה שנאלצנו להתמודד עם כל כך הרבה, למרות זאת אני יכול לומר בביטחון מלא: הימים הטובים ביותר עוד לפנינו".

את דבריו סיים בפתגם בעברית: "מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך".

נפתלי בנט או"ם קורונה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד