י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא עורר עניין

הנאום בעצרת האו"ם: הפער הדרמטי בין בנט לנתניהו

לאחר נאומו של רה"מ בנט בעצרת הכללית של האו"ם, מיהרו הפרשנים השונים להשוות בין נאומו של בנט לזה של קודמו נתניהו. הרשתות הגדולות בארה"ב שידרו את הנאום? | וגם, הביקורת המרומזת של דנה וייס לשגריר ארדן

הנאום בעצרת האו"ם: הפער הדרמטי בין בנט לנתניהו
בנימין נתניהו ונפתלי בנט במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרשנים השונים מיהרו להשוות את נאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט בעצרת הכללית באו"ם אמש (שני), לנאומיו ההיסטוריים של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו באותו בניין בניו יורק. ההבדל המשמעותי בין נאומיו של נתניהו באו"ם לזה של בנט, הוא העניין הרב שיצר ראש הממשלה לשעבר סביבו וסביב הנוהג לתבל את נאומיו בגימיקים שונים, דבר שבאופן טבעי יצר עניין.

בהתאם לכך, נאומיו של נתניהו שודרו בצמרת ערוצי הטלוויזיה בארה"ב ועוררו בשל כך עניין עולמי. אמש התברר כי נאומו של רה"מ בנט אמש לא זכה לתהודה כמו קודמו ולא שודר בערוצים המובילים בארה"ב - FOX ו-CNN.

קודם יציאתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לעצרת הכללית בארה"ב הוא העביר מסר שנאומו באו"ם יהיה שונה מנאומיו של קודמו נתניהו, שהרבה להשתמש בגימיקים כדי למשוך תשומת לב תקשורתית. רבים ביקרו אותו על היחס שהוא מעניק לקודמו בתפקיד.

הפרשנית דנה וייס אמרה אמש לשגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן במהלך ריאיון כי יש הסוברים ששגריר טוב יותר היה מסדר לרה"מ בנט זמן יעיל יותר לנאום, לא בערב חג כשהשעה דוחקת וביום האחרון של העצרת כשמספר האנשים במקום מועט. ארדן השיב כי הוא מבין שהוא מואשם בהכשלה מכוונת של בנט בגלל הטיה פוליטית, אך הוא דחה את הדברים וציין כי התאריך הוסכם עם רה"מ בנט לשביעות רצונו.

ביקורת נוספת שנמתחה על נאומו של רה"מ בנט בעצרת האו"ם היא העובדה שיותר ממחצית מנאומו נועד לאוזניים ישראליות ולא בינלאומיות ולמעשה החטיא את המטרה. הפרשן עמית סגל אף ציין כי החלק הראשון של הנאום בו דיבר על הקיטוב בעם ופירט על ההתמודדות עם הקורונה, יכול היה בקלות להיות נאומו במושב פתיחת החורף של הכנסת.

נפתלי בנט או"ם בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד