י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זעם על ההתעלמות

הנושא הבוער שהושמט: ביקורת בקואליציה על בנט

ב'מרצ' תוקפים את ראש הממשלה על כך שלא התייחס בנאומו באו"ם לסוגיית הסכסוך הישראלי-פלסטיני ומהי עמדתו בנושא. ובכך לטענתם הוא מוביל לסיפוח ולמדינה דו לאומית

הנושא הבוער שהושמט: ביקורת בקואליציה על בנט
ניצן הורוביץ צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במפלגת 'מרצ' תוקפים את ראש הממשלה נפתלי בנט, על כך שלא התייחס לסוגיה הפלסטינית בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם.

"אותנו במרצ הפלסטינים דווקא מאוד מעניינים" הגיבו ב'מרצ', "נמשיך לפעול מתוך הממשלה ומחוץ לה כדי לקדם פתרון של שתי מדינות ולשקם את הקשרים עם הרשות הפלסטינית. התעלמות מהפלסטינים משמעותה המשך הסיפוח הזוחל ודהירה למדינה הדו לאומית". לשון תגובת המפלגה.

גם השר מטעם 'מרצ' לשיתוף פעולה אזורי, עיסוואי פריג׳ התייחס לנאום ואמר: "לצד איום הגרעין האיראני שמחייב התגייסות של הקהילה הבינלאומית כולה, ראוי שלא נתעלם מהאיום המתמשך שנוצר בעקבות חוסר היכולת של ישראל והרשות הפלסטינית להתקדם בזירה המדינית".

"פתרון מדיני לסכסוך הישראלי פלסטיני הוא אינטרס ישראלי, לא פחות מפלסטיני. אסור לנו לשכוח זאת", הדגיש השר.

מנגד ח"כ אמילי מואטי ממפלגת 'העבודה' הגיבה לנאום רה"מ נפתלי בנט בעצרת האו"ם ומסרה: "ראש הממשלה נפתלי בנט הוכיח שאפשר לדבר אל לבם של אנשים, בארץ ובעולם, בלי בריסטולים, הפחדות וציורים של פצצות. אפשר לדבר על איראן ואתגרי הקורונה תוך הפגנת חוזק ובלי לשדר לעולם שישראל ניצבת תחת סכנה קיומית. ישראל עוברת ממדיניות חוץ לעומתית, אטומה ומפלגת למדיניות שקולה ומסבירת פנים המבוססת על אינטרסים משותפים, ראש הממשלה נשא נאום ממלכתי, מפייס ומאחד כפי שמצופה ממנהיג עם אחריות לאומית".

באשר לעובדה שהנושא הפלסטיני לא הוזכר בנאומו, אמרה מואטי: "החתירה לסדר עתידי בינינו לבין הפלסטינים - תנאי הכרחי לשמירה על ישראל יהודית ודמוקרטית - לא הוזכרה בנאום. ברור שאין להקל ראש בחומרת האיום האיראני אך היעדר ההתקדמות בסוגיה הפלסטינית היא רגרסיה ורגרסיה היא איום משמעותי על מדינת ישראל".

נפתלי בנט הסכסוך הישראלי פלסטיני מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד