י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שיעור מחוסנים נמוך

40% מהחולים הקשים; בנט גיבש כמה צעדים

בתי ספר פתוחים כרגיל, שיעור מחוסנים נמוך, וחתונות המוניות מביאות לכך שהתחלואה במגזר הערבי גבוהה במיוחד | ראש הממשלה בשיתוף גורמי המקצוע, גיבשו מספר צעדים שייצאו לפועל מיד

40% מהחולים הקשים; בנט גיבש כמה צעדים
מבצע חיסונים בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ביום ראשון בשבוע שעבר (19.9) נדבקו בנגיף הקורונה ברחבי הארץ כ-6,456 איש, מתוכם 40% חולי קורונה מהחברה הערבית. אז נטען, כי עיקר התחלואה מגיעה מבתי הספר אשר מתקיימים כרגיל ללא חופשות.

עדו נטען, כי התחלואה הגבוהה במגזר, נובעת עקב, שיעור מחוסנים נמוך וחתונות המוניות אשר מחמירות את הבעיה.

היום (שלישי) דיווח העיתונאי ירון אברהם ב'חדשות 12', כי בתחילת השבוע קיים ראש הממשלה נפתלי בנט, דיון דחוף עם דרגי המקצוע בנושא פערי החיסון בחברה הערבית. בשיחה הוצגו נתונים על התחלואה במגזר הערבי שם יש מצד אחד קושי גדול בהגעה למתחסנים, גם במנה הראשונה וגם במנה שלישית, ומצד שני תחלואה רחבה.

עוד דווח ב'חדשות 12', כי שיעור המאומתים במגזר הערבי עומד על 8%. ביחס של מאומתים ל-10,000 איש, שזה פי 2.5 מהחברה הכללית. וכ-40% מהחולים הקשים בבתי החולים – הם מהחברה הערבית.

אבל מעל הכל אומר ירון אברהם, אחרי שורה של סקרים ומחקרי עומק שבוצעו במטה ההסברה הממשלתי התברר ש-75% מבין האזרחים הערבים לא מתחסנים, לא עושים את זה, פשוט כי הם חוששים מתופעות הלוואי ומהסיכונים שלדידם כרוכים בחיסון.

בעקבות הנתונים, ראש הממשלה בשיתוף גורמי המקצוע, פרויקטור הקורונה במגזר אימן סיף ושרת הפנים אילת שקד, שתהיה אמונה על הקשר עם הרשויות בעניין הזה, גיבשו מספר צעדים שייצאו לפועל מיד, והנה הם: ראשית, הקמת משל"ט חיסונים בכל עיר ערבית אדומה. יש כ-60 כאלו כיום. בכל אחת מהערים הללו יהיה פרויקטור קורונה, שיתוקצב על ידי המדינה, יהיו לו יעדי התחסנות שעליו להגיע אליהם. הוא יוודא שרופאי המשפחה משוחחים עם המטופלים שלהם ומביאים אותם להתחסן, ירתום את המנהיגות המקומית להפצת מידע מהימן ממשרד הבריאות ועוד.

בנוסף, יהיה קמפיין ייעודי לחברה הערבית שכבר יצא לפועל. ומפגשים אינטרנטיים עם רופאי משפחה ודמויות מוכרות בקהילה ולבסוף, האצת החיסונים בבתי הספר במגזר. אגב מרבית החיסונים שבוצעו בבתי הספר בישראל בוצעו בחברה הערבית. ההבנה שיש שם פוטנציאל.

אלו הצעדים שהוחלט עליהם - עכשיו השאלה אם זה יעלה את גרף ההתחסנות, ויוריד את גרף התחלואה.

חיסון לקורונה המגזר הערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד