ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הקרבות נמשכים

מנכ"ל משרד הבריאות מגיב למתקפה של בנט: "לא ציפינו לזה"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש התייחס הערב למתקפה של ראש הממשלה בנט נגד אנשי המקצוע במשרד הבריאות וגיבה את עמיתיו | פרופ' אש: "מה ששמענו מראש הממשלה מצער אותנו"

מנכ"ל משרד הבריאות מגיב למתקפה של בנט: "לא ציפינו לזה"
נפתלי בנט/נחמן אש צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אנשי המקצוע במשרד הבריאות נזעמים ביממה האחרונה בעקבות המתקפה שכוונה לעברם בנאומו אמש (שני) של ראש הממשלה נפתלי בנט בעצרת הכללית של האו"ם, ולאחר מכן הוסיף ותקף את אנשי המקצוע במשרד הבריאות בתדרוך לכתבים לאחר הנאום. בריאיון הערב (שלישי) התייחס מנכ"ל משרד הבריאות למתקפה וגיבה את אנשיו.

לפי דיווח ב-N12 אנשי משרד הבריאות פנו בתרעומת לשר הממונה הורביץ ומחו בפניו על המתקפה נגדם מצדו של ראש הממשלה בנט. אמש, מיד לאחר נאומו של ראש הממשלה, שר הבריאות כינס לשיחה את בכירי המשרד ובהם ד"ר שרון אלרעי פרייס וגיבה אותם מול המתקפה. השר הורביץ גם פרסם הודעה בה גיבה את אנשי המקצוע במשרד. 

הערב בריאיון למהדורת 'ערוץ 12', התייחס כאמור מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש למתקפה מצדו של ראש הממשלה על עמיתיו למשרד. "מה ששמענו מראש הממשלה מצער אותנו", אמר פרופ' אש. "יש לי תחושה קשה שאלה הדברים שנשמעו באו"ם ולא ההישגים שלנו, על זה היה צריך לדבר באו"ם. לא היה נכון לדבר נגדנו וזה לא נעים לשמוע דברים כאלה. לא ציפינו לזה ואני שלם מאוד עם עבודת אנשי משרד הבריאות. נמשיך להביע את העמדות שלנו", הוסיף.

שר הבריאות ניצן הורביץ גיבה את אנשי ומומחי משרדו לאחר המתקפה של רה"מ: "שיהיה ברור, מומחי משרד הבריאות עושים עבודה מסורה ומצוינת בקנה מידה בינלאומי. הם מצילים חיים כל יום. אני מעניק להם גיבוי מלא ויכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה".

עוד תקף את דברי בנט, "המלצותיהם המקצועיות הן השיקול הראשון שמדריך אותנו, גם אם לא השיקול היחיד. כך היה לאורך כל הדרך - בהנחיות שביצענו, בבדיקות, וגם במתן המנה השלישית".

"מותר וצריך להביע כל דעה על ההתנהלות שלנו, הפוליטיקאים, גם אם היא לא נוחה לנו. זה תפקיד המומחים. אנחנו, דרג מקבלי ההחלטות, נדרשים להכריע בסוף על פי מכלול השיקולים. התהליך הזה חייב להיעשות תוך כבוד הדדי, ורק בענייניות. ככה פשוט", הבהיר השר.

גם ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, הגיב למתקפה של בנט על בכירי משרד: "המתקפה של נפתלי בנט על בכירי מערכת הבריאות היא טעות. בממשלה הקודמת כאשר ראש הממשלה ההוא תקף את הפקידות הבכירה היתה קמה, ובצדק - סערה".

נפתלי בנט נחמן אש קורונה שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד