י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בגלל גנרטור שבת

היסטוריה: שר התורה הגיע לחנוך את ויז'ניץ

התרגשות שיא בחסידות ויז'ניץ: באורח נדיר והיסטורי הגיע הערב שר התורה הגר"ח קנייבסקי להשתתף בטיש 'נעילת החג' בחצר החסידות לרגל חנוכת הבית למרכז העולמי החדש 'בית ויז'ניץ'. בערב החג הזמין בנו הגדול של האדמו"ר - הרה"צ אב"ד ויז'ניץ את הגר"ח למעמד. צפו בתיעוד

היסטוריה: שר התורה הגיע לחנוך את ויז'ניץ
הגר"ח קנייבסקי הערב בויז'ניץ צילום: שוקי לרר

היסטוריה והתרגשות גדולה הערב (מוצאי שמחת תורה) בבני ברק. שר התורה הגר"ח קנייבסקי הגיע להשתתף במעמד נעילת החג לרגל חנוכת בית המדרש הגדול של חסידות ויז'ניץ בעיר שנבנה בשנים האחרונות וכעת הושלמה בנייתו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאור בקשתו של הרבי, נענה שר התורה להגיע לחנוך את המקום וכבר היה אמור להגיע למקום במוצאי החג הראשון, אך לבסוף נסע לרחבת הכותל המערבי, כעת מוצאי החג הגיע הגר"ח לחנוך את המקום. 

בערב החג הגיע הרה"צ רבי חיים מאיר הגר, אב"ד ויז'ניץ, בנו הגדול של הרבי, להזמין את הגר"ח למעמד. הגר"ח שמע כי החשמל בבית המדרש פועל בשבת באמצעות גנרטור שהותקן במקום במיוחד והביע את נכונותו להגיע למעמד. 

הערב כאמור הגיע שר התורה כשהוא מתקבל בשירה אדירה על ידי אלפי החסידים והאדמו"ר, הרבי קם לכבודו של הגר"ח ואף ליווה אותו עד היציאה. שר התורה בירך את הרבי, וזה בירכו בברכת אריכות ימים ושנים. בנו הגאון רבי יצחק שאול קנייבסקי נשא דברים בשם הרב והביע את ברכתו לרגל חנוכת הבית. בדבריו התייחס הגר"ח לגנרטור שבת שנמצא בבית המדרש ובירך כל מי שינהג כך בביתו.

בויז'ניץ מספרים בהתרגשות כי גדולי הדור הקודמים מרן החזון איש זצ"ל השתתף בהנחת אבן הפינה לבית המדרש הקודם ומרן הרב שך זצ"ל השתתף בחנוכת הבית, כעת נסגר המעגל כשגדול הדור הגיע לחנוכת בית המדרש החדש. 

 

הרב חיים קנייבסקי חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד