י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קולות אחרים

שרת החוץ: "המדינה לא תקדם נרמול יחסים עם ישראל"

שרת החוץ של סודאן, מרים סאדק אל-מהדי, אמרה בריאיון לתקשורת באיחוד האמירויות, כי "סודאן לא מתכוונת לקדם את נרמול היחסים עם ישראל, כל עוד לא תתקבל החלטה בנושא מצד הפרלמנט הזמני במדינה" | הפרלמנט טרם קם

שרת החוץ: "המדינה לא תקדם נרמול יחסים עם ישראל"
ראש ממשלת סודן המודח עם בכירים בצבא צילום: ממשלת סודן

לדברי שרת החוץ של סודאן, "אין שום סימנים של נורמליזציה עם ישראל ואין שום שיחות עם ישראל בדרג הרשמי, ביטול חוק החרם על ישראל, לא אומר שסודאן שוקלת לפתוח שגרירות ישראלית בח'רטום" אמרה.

כזכור באוקטובר האחרון הצטרפה סודאן לאיחוד האמירויות, בחריין ומרוקו בהסכמה לנרמל את הקשרים עם ישראל. ההודעה מאוקטובר האחרון סיימה את המצב שהיה קיים מאז 1948. סודאן השתתפה במלחמות ששת הימים ב-1967 וביום כיפור ב-1973 נגד ישראל.

היא גם הכחישה בתוקף דיווחים על ביקורים של משלחות ישראליות בח'רטום כדי לדון בשיתוף הפעולה בתחומים שונים. לדבריה, "כל החלטה בנושא של היחסים עם ישראל צריכה להתקבל במסגרת הפרלמנט הזמני במהלך תקופת המעבר".

עוד אמרה הבכירה הסודאנית כי "שיפור היחסים עם ישראל היה נחוץ כדי לשפר את היחסים עם ארצות הברית במערב והדבר נקשר להצטרפות של סודאן לארגון הסחר העולמי אחרי שני עשורים של מאמצים כושלים". היא הדגישה כי היחסים עם ישראל קשורים באופן מוחלט "להסרה של סודאן מהרשימה האמריקנית של המדינות התומכות בטרור".

רועי קייס מ'כאן חדשות' מציין כי שרת החוץ הסודאנית, ידועה בעמדותיה הניציות כלפיי ישראל. היא גם בתו של הפוליטיקאי, סאדק אל-מהדי, שהתנגד לנרמול היחסים עם ישראל, הוא מת מקורונה בחודשים האחרונים.

סודן הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד