י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תרגילים צבאיים בגבול

עיתון בבעלות המנהיג מדווח: "מזימה בינלאומית נגד איראן"

עיתון הדגל הראשי של איראן, מדווח על "מזימה נגד איראן ורוסיה" | העיתון הזהיר מפני "ברית מוסתרת בין ארה"ב, טורקיה, אזרבייג'ן, ארמניה וישראל"

עיתון בבעלות המנהיג מדווח: "מזימה בינלאומית נגד איראן"
עלי חמינאי צילום: מתוך טוויטר

עיתון הדגל הראשי של איראן, מדווח על "מזימה נגד איראן ורוסיה". לדברי העיתון המזימה מתוכננת על ידי ארצות הברית, ישראל, בשיתוף נשיא אזרבייג'אן, אילהם אלייב, ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. העיתון פרסם את הדברים יום לאחר שאלייב מתח ביקורת על איראן על קיום תרגילים צבאיים לאורך גבולותיה עם אזרבייג'אן.

"איראן ורוסיה אינן רואות בכך משחק להתעלם מכך", כתב סדולה זראי, תורם קבוע לעיתון Kayhan שממומן על ידי משרדו של המנהיג העליון עלי חמינאי.

זראי הזהיר מפני "ברית מוסתרת בין ארה"ב, טורקיה, אזרבייג'ן, ארמניה וישראל" שמטרתה "שינוי גיאופוליטי עם השלכות אסטרטגיות נגד איראן ורוסיה", לטענת העיתון, ארמניה, בשל הבטחות מחד ארה"ב וטורקיה לאפשר ןה שליטה בצפון קראבך, התחברה יחד למזימה נגד איראן.

"באמצעות הרחבת היחסים הסודיים עם אזרבייג'אן וארמניה, ופתרון זמני של פעולות האיבה שלהם", כתב זראי, "ארה"ב מבקשת להחליש את מעמדם של שני אויביה, איראן ורוסיה, בדרום הקווקז וממערב הים הכספי, למרבה המזל אזרבייג'אן היא בסך הכל "כוס" בהשוואה ל"פיל" איראן".

בראיון לאנדולו, סוכנות הידיעות הממלכתית הטורקית, שפורסם ביום שני, יום השנה הראשון למלחמת ארמניה אזרבייג'אן, אמר אלייב כי הוא "מופתע מאוד שאיראן עורכת תרגילים צבאיים באזור הגבול".

"למה עכשיו, ולמה בגבול שלנו?" שאל אלייב. "מדוע זה נעשה לאחר ששחררנו את האדמות האלה לאחר 30 שנות כיבוש ארמני". שגריר איראן באזרבייג'אן עבאס מוסאווי, אמר כי התרגיל תוכנן לפני זמן רב ואינו מהווה איום על אזרבייג'אן. חסן אמלי, נציגו של חמינאי במחוז ארדאביל, אמר כי התמרונים מהווים מסר לישראל בנוגע ליחסיה עם אזרבייג'ן.

בעוד שלאיראן ולאזרבייג'אן יש בדרך כלל יחסים טובים בשלושת העשורים האחרונים, אזרבייג'אן התקרבה בשנים האחרונות לישראל, ועל פי דיווחים בתקשורת הזרה, אזרבייג'אן העניקה לישראל גישה לבסיסי התעופה שלה.

תקיפה באיראן הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד