י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התעלמות מהנושא הפלסטיני

באיראן זעמו על בנט: "קמפיין איראנופוביה"

"הנאום של בנט היה מלא בשקרים", טען שגריר איראן באו"ם, מאג'ד טקאט רבאנצ'י. לדבריו, "האיראנופוביה באו"ם הגיעה לשיא. ישראל מחזיקה במאות ראשי נפץ גרעיניים ולא יכולה לבוא בטענות לתוכנית הגרעין שלנו"

באיראן זעמו על בנט: "קמפיין איראנופוביה"
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התמקדותו של ראש הממשלה נפתלי בנט באיראן במהלך נאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם הובילה, כצפוי לזעם בטהרן, מי שהתייחס לנאום בהרחבה הוא המזכיר השני של המשלחת האיראנית לאו"ם, פיימאן ע'אדירחומי, שהגדיר את נאומו של ראש ממשלת ישראל כ"קמפיין איראנופוביה". לדבריו, "בנט חצה כל קו אדום. בדומה לקודמו בתפקיד, בנימין נתניהו, הוא ניסה להפיץ דיס אינפורמציה על איראן ולהעלות טענות מופרכות נגדנו".

ע'אדירחומי הוסיף כי "הוא (בנט) שיחק את הקורבן וניסה לצייר את ישראל כחפה מפשע. זה לא מפתיע כלל. הונאה תמיד היתה חלק מהאג'נדה של ישראל. מטרתו ברורה לחלוטין - להסתיר את הפעולות הנפשעות של המשטר הציוני באזור לאורך 70 השנים האחרונות". כך דווח הבוקר ב'ישראל היום'.

הדיפלומט האיראני אף האשים את מדינת ישראל כי "הישראלים מהווים סכנה לשלום ולביטחון האזור. הם מחזיקים בכל סוגי הנשקים להשמדה המונית. ישראל מסרבת להצטרף לאמנות המגבילות את הנשק להשמדה המונית".

ע'אדירחומי אף טען כי "ישראל מנסה נואשות להציג את יכולות הנשק הקונבנציונליות של איראן או את תוכנית הגרעין שלה, שנמצאת בפיקוח סבא"א, בתור סכנה ליציבות האזורית. ישראל צבועה בנוגע לארסנל הגרעין שלה, וכן לגבי מתקנים גרעיניים חשאיים שהיא מפעילה".

סוגיה מרכזית נוספת שתפסה מקום בהתייחסות הבינלאומית לנאומו של בנט היתה התעלמותו המוחלטת מהנושא הפלשתיני. "היעדר ההתייחסות לסוגיה הפלשתינית מוכיחה את חששותינו, וממחישה בפני הקהילה הבינלאומית כי אין לפלשתינים שותף למשא ומתן לשלום", הגיב שר החוץ הפלשתיני ריאד אל מלי, כי בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. מי שגם דיבר על היעדר ההתייחסות של בנט לנושא הפלשתיני הוא השגריר האיראני באו"ם, שאמר בנוגע לכך: "שתיקתו (של בנט) בנוגע לפלשתין מוכיחה את נחישות ישראל לגזול את כל זכויות הפלשתינים".

איראן גרעין איראני נפתלי בנט או"ם פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד