כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"צוואתו של הנפטר"

ההלם בישיבה: המשפחה ביקשה לקיים את ה'הקפות שניות' כרגיל

בישיבת 'וולפסון' שבורים ורצוצים מפטירתו הפתאומית של הגאון רבי דוד ברונר זצ"ל מהמשגיחים והרבנים בישיבה. 'בחדרי חרדים' מביא תיעוד מהקפות שניות בישיבה שנערכו לפני מסע הלוויה. ראש הישיבה הסביר מדוע מקיימים את ההקפות ומה קיבלו על עצמם הבחורים | צפו בתיעוד

ההלם בישיבה: המשפחה ביקשה לקיים את ה'הקפות שניות' כרגיל
ראש הישיבה הגר"ד וולפסון בהקפות צילום: באדיבות המצלם

פטירתו הפתאומית בעיצומו של חג שמחת תורה של הגאון רבי דוד ברונר זצ"ל מחשובי רבני ישיבת 'נתיבות חכמה' וולפסון בבית וגן בירושלים הכתה בהלם את תלמידיו בישיבה אליו הם היו קשורים בלב ונפש. 

מאז צאת החג כבר החליטו בישיבה לבטל את מעמד הקפות שניות בהיכל הישיבה שאין זה מן הראוי לרקוד לפני הלוויה, זאת בזמן שמידי שנה בישיבה מקיימים רק הקפות שניות עם תזמורת בלי שמחת בית השואבה.

אך לבקשת בני המשפחה והאלמנה ביקשו שבישיבה יקיימו הקפות שניות וישמחו בשמחת התורה. לדבריהם זו צוואתו של הנפטר שאם היה, היה מורה לקיים את המעמד. 

במעמד שהתקיים בהיכל הישיבה בבית וגן נשא דברים ראש הישיבה הגאון רבי דניאל וולפסון שדיבר לפני הריקודים בישיבה על הרגשות המעורבים ועל כך שבהשקפה ראשונה ובאופן טבעי היה ברור שצריך לבטל, אבל אין ספק שצוואתו של הגאון רבי דוד זצ"ל שאדרבה ואדרבה לקיים את השמחה.

ראש הישיבה סיפר שבשכונה בגבעת שאול כשרקד בליל שמחת תורה האחרון ראה ר' דוד כאלו שלא רוקדים ויושבים בצד או שלא מספיק בדבקות או שהתעייפו, הוא הלך מאחד לשני והקריא להם את דברי המשנה ברורה שמביא את דברי המהרי"ק בשם רב האי גאון "רגילים לרקד, ולכן יש להתאמץ בזה ולרקוד לכבוד התורה כמו שכתוב אצל דוד המלך מפזז ומכרכר לפני ה'", ראש הישיבה אמר שלבקשת המשפחה יתקיימו הקפות שניות כרגיל.

בעיצומן של ההקפות קיבלו הבחורים על עצמם קבלות של שינון דפי גמרות, ללמוד בין הסדרים, לימוד בתענית דיבור וחזרה על מסכתות, כשראש הישיבה הגר"ד וולפסון עורך 'מי שבירך' מיוחד לבחורים שקיבלו זאת על עצמם. 

הרב דוד ברונר ישיבת וולפסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד