י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נאבקים בנגיף

תו ירוק: יש עתיד מאמצת את יוזמת מיקי לוי

לא פטורים מתו ירוק: כל סיעת יש עתיד תציג את התו הירוק בכניסה לכנסת. "חברי הסיעה יציגו את התו הירוק כשהם באים לעבודה כמו כל אזרח ישראלי אחר", נכתב בהודעת המפלגה. לפיד מסר: "התו הירוק הוא תעודת המעבר שלנו לחיים לצד מגפת הקורונה. עלינו לשמש דוגמא לציבור"

תו ירוק: יש עתיד מאמצת את יוזמת מיקי לוי
משכן הכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מפלגת 'יש עתיד' הודיעה הבוקר (רביעי) כי כל חברי הכנסת של המפלגה יציגו את התו הירוק שלהם בכניסה למשכן הכנסת, זאת בהמשך ליוזמת יו"ר הכנסת מיקי לוי לקרוא לחברי כנסת לפרסם את התו הירוק שלהם.

ביש עתיד מסרו כי חברי הכנסת לא צריכים להיות פטורים מהחובה שיש לכל אזרח, וכי ההחלטה מגיעה בהמשך ליוזמת יו"ר הכנסת מיקי לוי. "חברי הסיעה יציגו את התו הירוק כשהם באים לעבודה כמו כל אזרח ישראלי אחר", נכתב בהודעת המפלגה.

יו"ר יש עתיד ושר החוץ יאיר לפיד מסר: "התו הירוק הוא תעודת המעבר שלנו לחיים לצד מגפת הקורונה. עלינו לשמש דוגמא לציבור".

כזכור, אמש דווח כי יו"ר הכנסת מיקי לוי מתכנן לפרסם את התו הירוק שלו ולקרוא לחברי הכנסת לעשות זאת באופן וולונטרי. למרות הביקורת, אין כוונה לחייב את חברי הכנסת להציג אותו בכניסה למשכן והדבר תלוי ברצון הטוב שלהם מתוך ניסיון להציג דוגמה אישית. במקביל, בקואליציה מקדמים יוזמה שלפיה כל חברי הכנסת יחתמו על מסמך שאליו גם יצרפו את התו הירוק וניתן יהיה לבדוק את אמינותו.

כל המהלכים לפרסום התו הירוק שנוגעים לחברי הכנסת הם וולונטריים בלבד והם עדיין לא שמים את עצמם באותו קו עם הציבור שמחויב להציג תו ירוק, אחרת לא יוכל להיכנס למקומות הפועלים בהתאם להנחיות. בכנסת טוענים שהסיבה היא שצריך לשנות את חוק חסינות חברי הכנסת לצורך כך ואין להם כוונה לעשות זאת. גם חברי הכנסת שלמה קרעי, משה ארבל, צחי הנגבי ויוראי להב הרצנו הצטרפו ליוזמה של יו"ר הכנסת ופרסמו את התו הירוק שלהם.

בתוך כך, יו"ר ועדת הבריאות בכנסת, חברת הכנסת עידית סילמן, החלה להחתים את חברי הכנסת על התחייבות שיעמדו בתנאי התו ירוק. מדובר במהלך וולונטרי שנועד להגביר את האמון והשקיפות, שכן חברי הכנסת לא יהיו חייבים להציג את התו עצמו.

תו ירוק משכן הכנסת יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד