י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קיבל תמיכה רחבה

יפן: שר החוץ לשעבר ניצח בבחירות ויתמנה לרה"מ

שר החוץ לשעבר של יפן פומיו קישידה ניצח במרוץ להובלת מפלגת השלטון הליברלית-דמוקרטית, ובעוד ימים ספורים הוא יתמנה לראש הממשלה במקומו של יושידה סוגה, שהתפטר בתחילת החודש. המפלגה - LDP - שולטת ביפן משנת 2012

יפן: שר החוץ לשעבר ניצח בבחירות ויתמנה לרה"מ
דגל יפן צילום: Unsplash

שר החוץ לשעבר של יפן, פומיו קישידה, ניצח היום (רביעי) במרוץ להובלת מפלגת השלטון הליברלית-דמוקרטית, ויחליף את מנהיג המפלגה היוצא, יושיהידה סוגה, שהודיע על התפטרותו מוקדם יותר החודש אחרי כשנה בלבד בתפקיד.

ניצחונו של קישידה בבחירות להנהגת מפלגת השלטון, מבטיח לו את תפקיד ראש הממשלה הבא; כמנהיג המפלגה הליברלית-דמוקרטית השלטת, קישידה יזכה בוודאות בהצבעת האמון בפרלמנט שתיערך ביום שני בזכות הרוב של הקואליציה.

קישידה תומך בחיזוק הברית עם ארצות הברית ותומך בקו נוקשה מול סין. הוא ניצח את טארו קונו, שר החיסונים, בסיבוב השני בפריימריז אחרי שבסיבוב הראשון הפסידו שתי מועמדות.

קישידה אמר לאחר ניצחונו: "הבחירות על הנהגת המפלגה נגמרו, הבה ניערך לבחירות לבית התחתון ולבית העליון יחד. המשבר הלאומי שלנו נמשך. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה על התגובה לקורונה בנחישות רבה, ואנחנו צריכים לגבש חבילת סיוע בסך עשרות טריליוני ין עד לסוף השנה".

התוצאות הראו שקישידה קיבל תמיכה רבה יותר מבכירי המפלגה, שהעדיפו יציבות, על פני השינוי שהציע קונו, הפופולרי בקרב הציבור הרחב. קונו הוא חלק מהאגף הליברלי יותר במפלגה השמרנית, שתדמיתה נפגעה לאורך כהונתו הקצרה של סוגה.

ראש הממשלה המתפטר עורר את זעם הציבור בשל טיפולו בהתפרצות נגיף הקורונה והתעקשותו לקיים את המשחקים האולימפיים בטוקיו למרות ההתפרצות הקשה של הנגיף. מפלגת שלטון זקוקה להתאוששות מהירה בסקרים לקראת הבחירות לבית התחתון שיתקיימו בתוך חודשיים.

במפלגת השלטון מקווים שהבחירה בקישידה תבשר על חזרה ליציבות שלטונית, לאור החשש שיפן שבה לתקופה שבה ראשי הממשלה מתחלפים בקצב מהיר.

יפן בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד