י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סאגת חאן אל אחמר

בימין זועמים על הדחיה: "כישלון רודף כישלון"

לאחר שבית המשפט העליון קיבל הבוקר את בקשת המדינה, והסכים לדחות את פינוי הכפר הבדואי חאן אל אחמר בחצי שנה - בימין תקפו את הממשלה: "כניעה ללחץ בינלאומי במחיר כבד" | בן-גביר אף תקף את בג"צ: "אם היה מדובר בפינוי יהודים לא הייתה ניתנת דחייה"

בימין זועמים על הדחיה: "כישלון רודף כישלון"
בנט בחאן אל אחמר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בימין מבקרים ותוקפים את הממשלה היום (רביעי) לאור קבלת בג"צ את עמדת המדינה כי יש לדחות את פינוי הכפר הבדואי, הלא חוקי, חאן אל אחמר.

יו"ר סיעת 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' מיקד את התקפתו בבכירי 'ימינה', שבעבר התחייבו לפנות את הכפר שנמצא בדרום הארץ. חבר הכנסת איתמר בן-גביר ביקר בעיקר את בית המשפט העליון, שהסכים לקבל את בקשת המדינה למרות שבעבר הודיע שהדחיה הקודמת תהיה האחרונה.

"טוב שבג"ץ לא מקבל את ההכרעה בסוגיית חאן אל אחמר, זה לא תפקידו", מסר סמוטריץ'. "כמו בקורונה, שם האחריות לכישלון הקולוסלי מונחת על כתפי הממשלה והעומד בראשה ולא על כתפי הדרג המקצועי, כך גם בסוגיית חאן אל אחמר".

"אחרי ההבטחות החוזרות ונשנות של בנט ושקד הבריחה מאחריות והכניעה ללחץ בינלאומי במחיר כבד של ויתור על הריבונות הישראלית היא שלהם ולא של בית המשפט. כישלון רודף כישלון", תקף את שותפיו לשעבר.

בן-גביר ביקר גם הוא את הממשלה: "ממשלה עם תומכי טרור היא הביזיון הכי גדול שיש מאז קום המדינה. עכשיו בג"ץ הטיל על הממשלה את אות הבזיון באופן רשמי, אבל גם בג"ץ חוטא בבזיון כאשר בפעם הקודמת הציב תאריך יעד אחרון לפינוי, אולם התקפל והעניק הארכה נוספת, אפילו שלא ניתן להשלים עם זה, כדבריו".

"אם היה מדובר בפינוי יהודים לא הייתה ניתנת דחייה, אפילו לא לדקה", טען יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית', "כמו בפינוי עמונה ויצהר. צביעות הבג"ץ מעוררת חלחלה".

כאמור, בית המשפט העליון קיבל הבוקר את בקשת המדינה לדחות פעם נוספת את פינוי המאחז הפלסטיני-בדואי חאן אל אחמר, זאת למרות שבהחלטה הקודמת הודיע בית המשפט כי מדובר בדחייה האחרונה

השופט נועם סולברג, שנחשב לאדם בעל עמדות ימניות, מתח ביקורת חריפה על המדינה: "אין ספק, כי קרב היום שבו לא נוכל עוד להשלים עם אי-בירור העתירה, ונידרש להכרעה ברורה, לשבט או לחסד".

"גם אם בכוחם של ניסיונות לקדם מתווה כזה או אחר לדחות מעט את הקץ, לא ניתן למתוח את החבל עד בלי די. גם לניסיונות אלו קִצבה וקץ. מגיע שלב שבו הניסיון הופך לביזיון; עם הדבר הזה, אין ניתן להשלים"

חאן אל אחמר החלטת בגצ בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד