ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"לא ראיתי אותם יחד"

לאן נעלמו נשיא איראן ויו"ר הפרלמנט לשעבר

רבים באיראן שואלים אם הנשיא לשעבר חסן רוחאני ויו"ר הפרלמנט עלי לריג'אני נדחקו ממעגל השלטון לתמיד על ידי המנהיג העליון חמינאי לאחר שהנשיא החדש שכונה "הקצב מטהרן" מונה לנשיא איראן

לאן נעלמו נשיא איראן ויו"ר הפרלמנט לשעבר
הנשיא חסן רוחאני באו"ם צילום: Amir Levy/Flash90

פוליטיקאים באיראן תוהים לגבי עתידם הפוליטי של הנשיא לשעבר חסן רוחאני ויושב ראש המג'לס (הפרלמנט) לשעבר, עלי לריג'אני שכן הם נעדרים מהזירה הפוליטית מאז מונה ראיסי מונה לנשיא על ידי המנהיג העליון חמינאי.

רוחאני נראה לאחרונה בהשבעת ראיסי בפרלמנט האיראני בתחילת אוגוסט, ולריג'אני נראה בשבוע שעבר לאחר היעדרות ממושכת בטקס הנצחה של איש דת שיעי בכיר בעיר הולדתו, אמול.

זה לא רק עניין של עתידם הפוליטי. חלק גם שאלו על מקום הימצאו של רוחאני. דיווחים לא מאומתים אומרים כי הוא זומן לבית המשפט באמצע ספטמבר לחקירה, בעוד שמועות אחרות מדברות על כך שהוא ביקר באוסטריה כדי לראות את בתו, אך אף אחד מהדיווחים לא אומת.

חברי פרלמנט קיצונים באיראן קראו להעמדה לדין של רוחאני מטעמים שונים, בעיקר סביב כישלונותיו לכאורה כנשיא בדגש על נגיף הקורונה.

אתר Iran International מדווח, כי בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית ILNA ב-28 בספטמבר, אמר גולאמרזה נורי חבר הפרלמנט האיראני עצמאי מבחינה פוליטית, כי "רוחאני ולריג'אני בהחלט יגיבו להתפתחויות בחברה האיראנית". דבריו של נורי סותרים את ההתנהגות האחרונה של שני הפוליטיקאים לשעבר מכיוון שאף אחד לא שמע מהם כלום במשך כמה שבועות. עם זאת, נורי הבהיר כי הוא לא ראה את הצמד כבר זמן רב.

הוא גם האשים את הפוליטיקאים המכהנים שהוציאו אנשים נאמנים למשטר ממעגל הכוח ו"סילקו אותם מהרכבת המהפכה האיסלאמית". הוא אמר כי "תרחיש טיהור המשטר על מנת לבוא עם מערכת מאוחדת יתנקם באיראן בנקודה מסוימת, ומי שיצר את התהליך יהיה אחראי על ההשלכות שלו".

הוא אמר כי "כל כך עצוב לראות אנשים כמו רוחאני או לריג'אני בבידוד" (פוליטי).

איראן נשיא פרלמנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד