י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דאגה בעולם

צפון קוריאה שיגרה טיל שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני

דובר צבא דרום קוריאה הודה אמש כי השכנה מהצפון שיגרה טיל בלתי מזוהה אל הים המזרחי | מומחים מעריכים כי מדובר בטיל בליסטי שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני

צפון קוריאה שיגרה טיל שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני
שיגור הטיל צילום: צילום מסך

כלי תקשורת אמריקאים דיווחו כי מומחים שבחנו את הנתונים שהתקבלו בתחנות המכ"ם השונות כתוצאה משיגור הטיל הצפון קוריאני עליו הכריזו בממשל הדיקטטורי, טענו כי ייתכן שמדובר בטיל בליסטי. בהתחשב בעובדה שבידי קוריאה הצפונית קיים נשק גרעיני, שיפור היכולת שלה לשגר טילים בליסטים טראנס אנטלנטיים נחשבת לאפשרות מדאיגה מאוד מבחינת ארה"ב והעולם כולו.

סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה מסרה, כי "הטיל מהווה תוספת חשובה לנשק האסטרטגי במדינה". הודעת הצפון הגיעה יממה לאחר שהצבא הדרום קוריאני והיפני אמרו כי זיהו כי צפון קוריאה ירתה טיל בליסטי לים.

בתגובה לדיווחים אמר שגריר קוריאה הצפונית לאו"ם, כי ארצו אינה מכחישה את הטענות ואינה מנסה להכחיש את העובדה שהיא מבצעת ניסויים בכלי נשק שונים: "איש אינו יכול לשלול מאתנו את הזכות לבצע ניסויים בנשק", אמר השגריר קים סונג, "כל מדינות העולם עושות ניסויים בנשק, וקוריאה הצפונית נהנית מאותה הזכות בדיוק כמו כל מדינה אחרת".

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, הבטיח לחזק את ההרתעה הגרעינית בנאומים הפוליטיים האחרונים שלו מול הלחץ האמריקאי. ה'דיילי מייל' מדווח, כי מומחים טוענים שהצפון ימשיך את פעילות הניסויים שלו בחודשים הקרובים, לפחות עד שסין תתחיל לדחוף להרגעה לקראת אולימפיאדת החורף שתיערך בבייג'ין בתחילת השנה הבאה.

צפון קוריאה טיל שיגור כלי תקשורת אמריקאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד