י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ארבעה מתנחלים נעצרו

עימותים במהלך פינוי מאחז, נער אזק עצמו לרצפה | תיעוד

במהלך ניסיון של כוחות המשטרה לפנות מאחז בלתי חוקי שהקימו נערי גבעות סמוך להתנחלות יצהר, התפתחו מהומות בין התושבים ללוחמי מג"ב | לפחות ארבעה מתנחלים נעצרו | נער גבעות אזק את עצמו לרצפה ושוחרר לאחר שעות |  תיעוד

עימותים במהלך פינוי מאחז, נער אזק עצמו לרצפה | תיעוד
העימותים במאחז צילום: אברהם שפירא

כוחות משטרה גדולים ואנשי המנהל אזרחי פועלים החל משעות הבוקר המוקדמות (רביעי), להריסת מבנים שנבנו במאחז הבלתי חוקי שהקימו נערי גבעות סמוך להתנחלות יצהר שבשומרון. עשרות נערי גבעות המתגוררים במאחז, מנסים למנוע את הפינוי והריסת המבנים. 

בניסיון למנוע או לעכב את ההריסה, אחד מנערי הגבעות אזק את עצמו במתקן רגל מברזל לרצפת הבטון. במאחז העריכו מוקדם כי ההריסה עשויה לקחת עוד זמן רב בשל הקושי בפירוק המתקן. בהמשך הצליחו השוטרים לפרק את המתקן והנער נעצר לחקירה. לפחות שני מתנחלים נוספים נעצרו גם הם.

"ברקע הדיווחים על משא ומתן מדיני שמנהלת הממשלה על הקמת מדינה פלסטינית, בשטח, התחילה כבר המדינה לבצע זאת בפועל ונלחמת בכל כוחה בכל נקודת התיישבות חדשה שקמה, במטרה לאפשר את הקמתה של מדינה פלסטינית בשטח באין מפריע", אמרו בגבעה.

איילת השחר הכהן, תושבת יצהר ואמו של הנער שכבל את עצמו למתקן הברזל, האשימה את המדינה בהתעמרות בנערי הגבעות. "יש מגמה לחסל את הנוער המתוק הזה", אמרה. "מסירות הנפש של נערים שחיים בלי חשמל ומים ומיישבים את אדמות ארץ ישראל, זה משהו שהמדינה לא מוכנה לסבול.

אמו של הנער הוסיפה כי "בכפרים סביב הישוב, ירי חי על חיילים, זריקת בקבוקי תבערה ואבנים ובניה לא חוקית בכמויות אסטרונומיות, אך אותם המדינה דווקא בוחרת להכיל".

 

פינוי מאחזים יצהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד