כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פיצוי בשל רשלנות רפואית בניתוח

מתי ניתן לתבוע פיצוי בשל רשלנות רפואית בניתוח, מי יכול לתבוע, עד מתי ניתן לתבוע ואיך מחשבים הפיצויים בשל רשלנות בניתוחים? עורכי דין לרשלנות רפואית גיא נסים ואביחי דר מסבירים

פיצוי בשל רשלנות רפואית בניתוח
כלי ניתוח צילום: unsplash

במדינת ישראל מבוצעים מדי שנה עשרות אלפי ניתוחים. כך למשל בשנת 2020 בוצעו בישראל למעלה מ-7,000 ניתוחי קיצור קיבה בלבד.

כל אחד עלול למצוא עצמו בשלב כלשהו של חייו שוכב על שולחן הניתוחים. בין אם מרצון כמו במקרים של ניתוחים פלסטיים, בין אם בלית ברירה, בשל מחלה או בעיה רפואית. כך או כך, טעויות סביב ניתוחים עלולות להותיר המטופל עם נזקים קשים ובמקרים מסוימים להביא למוות בטרם עת.

מתי ניתן לתבוע פיצוי בשל רשלנות רפואית בניתוח, מי יכול לתבוע, עד מתי ניתן לתבוע ואיך מחשבים הפיצויים בשל רשלנות בניתוחים ? עורכי דין לרשלנות רפואית גיא נסים ואביחי דר מסבירים

מתי ניתן לתבוע על נזקים בניתוח ?

על מנת שניתן יהיה לתבוע פיצויים בשל נזקים שנגרמו למטופל סביב ניתוח (כולל חלילה מקרה פטירה) בעילה של רשלנות רפואית, יש צורך להוכיח כי הנזק נגרם למטופל בשל סטייה מרמת מיומנות ו/או מידת זהירות סבירות. הדרך המרכזית לעשות זאת היא על ידי הצגת חוות דעת של רופא המתמחה בניתוח המדובר. עורכי דין המייצגים נפגעי רשלנות רפואית בעלי הידע והכלים להשיג עבור התביעה חוות דעת שכזו.

חשוב לציין כי טעויות סביב ניתוח עשויות להתרחש עוד בשלב טרום הניתוח, למשל במקרה של בחירה בסוג ניתוח לא מתאים או התעלמות מנתוני המנותח, כגון אלרגיה או גורמי סיכון אחרים.

באופן דומה, הרשלנות בניתוח יכולה להתרחש גם לאחר הניתוח עצמו, בעת התאוששות החולה ו/או במסגרת תקופת ההחלמה, כמו למשל במקרים של התעלמות מסימני זיהום ו/או דימום של המנותח.

מי רשאי לתבוע פיצויים במקרה של רשלנות בניתוח ?

המנותח עצמו או במקרה פטירה חלילה, יורשיו החוקיים ו/או מי שהיה תלוי במנוח לפני מותו (בדרך כלל גם כן יורשיו החוקיים של המנוח) רשאים לתבוע פיצויים בגין רשלנות שהתרחשה בניתוח.

ככל שמדובר במנותח קטין, הוריו מהווים על פי חוק אפוטרופוסיו הטבעיים, והם רשאים לתבוע עד הגיעו לגיל 18. במידה שההורים לא תבעו בגין ניתוח של בנם הקטין, רשאי הילד עצמו לתבוע בהגיעו לגיל 18.

עד מתי ניתן לתבוע פיצויים בשל רשלנות בניתוחים ?

באופן כללי ניתן לתבוע פיצויים בשל רשלנות בניתוח עד 7 שנים מהניתוח. במקרה של מי שהיה קטין בזמן הניתוח, ניתן יהיה לתבוע פיצויים על ידי ההורים עד הגיעו לגיל 18 ובמידה שההורים לא תבעו- על ידי הקטין עצמו עד הגיעו לגיל 25 (7 שנים מגיל 18).

איך מחשבים הפיצויים בשל רשלנות רפואית בניתוח ?

היקף הפיצויים בשל רשלנות רפואית בניתוח תלוי בראש ובראשונה בהיקף הפגיעה שנגרמה למנותח ובנתוניו האישיים.

נתוני שכר וכישורים אישיים, כמו גם מגבלות שנגרמו לתובע בשל הרשלנות בניתוח, צרכים רפואיים ושיקומיים וכן כאב וסבל וקיצור בתוחלת החיים בשל הניתוח הרשלני- אלו ועוד הם שיכתיבו גובה הפיצוי בכל מקרה ומקרה.

באופן גס ניתן לומר כי שככל שמדובר בנפגע צעיר יותר ומוכשר יותר, שהרוויח שכר גבוה יותר ערב הניתוח וספג פגיעה קשה ומגבילה יותר, כך הפיצוי יהיה גבוה יותר.

במקרה פטירה, חלילה, של קטין בשל רשלנות בניתוח, סכום הפיצוי הינו קבוע למדי ונע בטווח שבין 1.5 ל-2 מיליון ₪. במקרה פטירה של בגיר, נתוניו האישיים, כמו גם מצבו המשפחתי ערב המוות, הם שיכתיבו גובה הפיצוי שיכול במקרים מסוימים להגיע גם למיליוני שקלים.

 סכום הפיצויים פטור מכל מס.

נערך על ידי עורכי דין לרשלנות רפואית גיא נסים ואביחי דר

רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד