ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
העימות בהר חברון

הח"כ בדרישה מראשי הציונות הדתית: "בריונות"

בין שלל התגובות והגינויים על העימות בין המתנחלים לפלסטינים, שאירע אמש במהלך החג - יו"ר ועדת חוץ וביטחון אמר כי הוא מצפה לגינוי ולהוקעה מצד ראשי המגזר הדתי-לאומי על נערי הגבעות והמתנחלים שהתפרעו | הוא טען: "זוהי בריונות"

הח"כ בדרישה מראשי הציונות הדתית: "בריונות"
אילוסטרציה. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

כיממה לאחר העימות בחג שמחה תורה, יו"ר ועדת חוץ וביטחון חבר הכנסת רם בן ברק קרא היום (רביעי) לראשי הציונות הדתית לגנות את המתנחלים שהשתתפו בעימות עם המתנחלים.

בן ברק התייחס לעימות בין המתנחלים לפלסטינים בכפר חירבת אל־מופקרה שבדרום הר חברון, שבו, לטענת הפלסטינים, המתנחלים יידו אבנים, וקרא לראשי המגזר הדתי-לאומי לגנות את אותם המתפרעים היהודים.

"מצפה מראשי הציונות הדתית להוקיע את הפורעים ומהריבון בשטח לעצור אותם ללא כל קשר לדתם", צייץ יו"ר ועדת חוץ וביטחון. "זוהי לא ציונות - זו בריונות".

היחסים בין רוב אנשי הציונות הדתית לנערי הגבעות, שהם אלה שבעיקר שמשתתפים בעימותים עם המתנחלים, לרוב קשים. רוב המגזר הסרוג אינו מזדהה עם האלימות ואף עם הקמת הגבעות באופן לא חוקי.

אך בתקופה האחרונה ישנם סימנים שמראים על קירוב יותר ביחסים. מספר לא מבוטל של רבנים מהמיינסטרים מהציונות הדתית שמגיע לגבעות ומברך עליהם, ואף לפני מספר שבועות התקיים "מסע" של כמה רבנים בולטים.

מתנחלים עימותים בחברון רם בן ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד