י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שיחת היום בקהילה

החב"דניק שהשיג ס"ת לליטאים מנגיד אמריקאי

לאחר תקופה בה הקהילה הליטאית בחריש נאלצה לאתר מדי שבוע ספרי תורה ממקומות שונים - חסיד חב"ד בעיר התקשר לגבאי הליטאי ב'הושענא רבא' והודיע לו כי השיג ספר תורה | הספר נתרם ע"י נגיד אמריקאי השוהה בישראל לתקופת החגים, שחיפש בית הכנסת שחסר בו ס"ת

החב"דניק שהשיג ס"ת לליטאים מנגיד אמריקאי
קהילת 'אהבת תורה' הליטאית בחריש צילום: יצחק טובולסקי

כחלוף מספר חודשים בהם נאלצה הקהילה הליטאית בחריש לחפש ולאלתר ספר תורה מדי שבוע - חסיד חב"ד בשם עמרם צבי שפלטר תושב העיר, השיג לקהילה ספר תורה שנכתב עבור הנגיד האמריקאי מר אלכסנדר זיסא פנסון, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו.

לקהילה הליטאית, שנוסדה בחריש לפני כחצי שנה, היה נחוץ ספר תורה, אך משלא הצליחה להשיג תורם, היא נאלצה מדי שבוע לאתר ספרי תורה ממקומות שונים ומשונים. אבל כעת, אחרי תקופה של אלתורים, שוררת התרגשות שיא בקהילה לקראת הכנסת ספר תורה למקום התפילה של קהילת 'אהבת תורה' הליטאית שתתקיים מחר בשכונת בצוותא בחריש.

ל'בחדרי חרדים' נודע הסיפור המרגש והנפלא: לפני יומיים, ב'הושענא רבא' האחרון התקשר חסיד חב"ד תושב העיר, הרב עמרם צבי שפלטר, לשכנו גבאי בית הכנסת הרב זאב רוטנברג, ושאל אותו האם דרוש ספר תורה אשכנזי לבית הכנסת אותו הוא מנהל. הגבאי ענה כן, אבל תהה לפשר השאלה.

החסיד הסביר לגבאי מדוע הוא מברר. הוא סיפר לו כי אותו נגיד, מר פנסון, השוהה כעת בישראל לרגל חגי תשרי, פגש אותו במהלך החג וסיפר לו כי ביקש לכתוב ספר תורה לרגל שמחת הבר מצווה לבנו, והוא רוצה להעניק את כלי הקודש לבית כנסת שטרם מחזיקים בספר תורה משלהם. "לכן אני מברר האם יש לכם כבר ספר תורה", אמר החסיד לגבאי הליטאי.

הגבאי הופתע ממה ששמע ושאל האם יוכל להכניס את ספר התורה לבית הכנסת בתקופה הקרובה. החב"דניק הפתיע אותו שוב וענה לו כי הנגיד מעוניין להכניס את ספר התורה עוד השבוע, ביום 'אסרו חג' לבני חו"ל, מכיוון שהוא מתכוון לחזור לחו"ל בימים הקרובים.

אחרי התפילה אתמול (שמחת תורה) בבית הכנסת, עלה הגבאי לבימה וסיפר למתפללים כי הסבל המתמשך הולך להיפסק וכי השבוע, ביום חמישי, הולכים להכניס ספר תורה חדש ומהודר לבית הכנסת. המתפללים התלהבו ומחו דמעה של התרגשות.

היום הודיעו באופן רשמי לקהילה החרדית בחריש כי מחר (חמישי) תתקיים 'הכנסת ספר תורה' למניין הליטאי 'אהבת תורה' בשכונת בצוותא בעיר חריש.

הרב רייסנר עם הבן של הגביר שעבורו נכתב הספר

חריש ספר תורה ליטאים חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד