י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תוגברה האבטחה

סוכלה המזימה לרצוח את ראש הממשלה; פוליטיקאי נחקר

הולנד עוקבת בדריכות בימים אלה אחר דיווחים על כך שתוגברה האבטחה סביב ראש הממשלה מארק רוטה, בעקבות חשש מוצק כי הוא יעד לחטיפה או לחיסול על ידי כנופיות פשע. לצד זאת המשטרה ההולנדית עצרה פוליטיקאי שמתנגד לו בחשד כי זמם לרצוח את רוטה

סוכלה המזימה לרצוח את ראש הממשלה; פוליטיקאי נחקר
אילוסטרציה צילום: pexels

משטרת הולנד עצרה פוליטיקאי תושב האג, בחשד למעורבותו במזימה לרצוח את ראש הממשלה מארק רוטה. משירות הביטחון של ראש הממשלה נמסר כי ארנוד ואן דורן, מנהיג 'מפלגת האחדות' בהאג, נעצר ביום ראשון האחרון.

הוא "הפגין התנהגות חשודה כשהלך באותו אזור שראש הממשלה נוהג לעבור בו" נמסר מאנשי השירות. ואן דורן שוחרר ביום שני לאחר חקירה במשטרה. אניס בומנג'ל, עורך דינו של הפוליטיקאי אמר ל-BBC כי לא היה צריך לעצור אותו "מכיוון שלא היה חשד סביר לאשמה".

הדיווח על המעצר נמסר ביום שלישי, יממה לאחר שהתקשורת ההולנדית דיווחה כי תוגברה האבטחה סביב ראש הממשלה מארק רוטה בעקבות חשש כי הוא עשוי להיות יעד להתקפה או לחטיפה על ידי כנופיית פשע. המשטרה חושדת כי כנופיית סחר בסמים מנסה לפגוע בראש הממשלה, כך דיווח העיתון ההולנדי De Telegraaf.

ראש הממשלה מארק רוטה. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ.

עיתונאי הטלגרף מיק ואן וולי דיווח כי הנושא נלקח "ברצינות רבה". רשויות הביטחון ההולנדיות וראש הממשלה סירבו להגיב. אך ביום שני האחרון כשהגיע ראש הממשלה לפרלמנט לשיחות קואליציוניות, אמר רוטה לעיתונאים: "בטיחות והגנה הם נושאים שלעולם לא נדון בהם בפומבי".

התובעים בהאג אישרו את מעצרו של הפוליטיקאי ואן דורן בתקשורת ההולנדית, ואמרו כי החקירה עדיין נמשכת. דובר הפרקליטות אמר כי קיים חשד שואן דורן "מנסה לאסוף מידע לצורך ניסיון לרצח". לא נמסרו פרטים נוספים.

ראש הממשלה נמצא בתפקיד מאז 2010 ואוהב לרכוב על אופניים לפרלמנט, הוא נראה לעתים קרובות רוכב לפגישות בהאג כמעט ללא אנשי ביטחון, הטלגרף ההולנדי דיווח, כי רוטה מוגן ב"אמצעים גלויים ובאמצעים בלתי נראים מאז שנודעו האיומים".

מנהיג הימין הקיצוני ההולנדי, חרט וילדרס, שהוא בדרך כלל מבקר של רוטה, איחל לו הצלחה, וכינה את הדיווחים "איומים". הפוליטיקאי ואן דורן היה בעבר חבר במפלגת החירות הימנית הקיצונית של וילדרס, הידועה בעמדתה האנטי-אסלאמית. אך בשנת 2013 הפתיע ואן דורן את מפלגתו בכך שהתאסלם, ואמר ל-BBC שהפנה עורף לחייו הקודמים.

מארק רוטה הולנד ניסיון רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד