י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עם ספר תורה קטן

ראש הישיבה שהיה בסכנת חיים הגיע להקפות

התרגשות גדולה הייתה בישיבה הגדולה 'רכסים' הספרדית. ראש הישיבה שהיה בשנה שחלפה בין חיים למוות, השתתף בהקפות שניות עם ספר תורה קטן. צפו בתיעוד | וגם, מה הורה לבני הישיבה להתחזק לרפואתו?

ראש הישיבה שהיה בסכנת חיים הגיע להקפות
הקפות שניות בישיבת רכסים צילום: באדיבות המצלם

מעמד הקפות שניות נחגג בישיבה הספרדית הגדולה "ישיבת רכסים", לאחר שנה קשה שעברה על בחורי הישיבה ובוגריה עקב המצב הרפואי הקשה בו היה נתון ראש הישיבה הגאון רבי אליהו ציון סופר, שהיה בסכנת חיים.

לקראת חצות לילה במוצאי החג, נכנס ראש הישיבה להיכל הישיבה בהפתעה לשמחת והתרגשות מאות הבחורים והבוגרים על אף מצבו הבריאותי עם ספר תורה קטן מיוחד, שהושג במיוחד לכבודו להקפות שניות.

מאות הבחורים ורבני הישיבה רקדו ופיזזו בהתרגשות מרובה יחד עם הגרא"צ סופר ועם ספרי התורה, לצד עשרות ספריו של ראש הישיבה על הש"ס וההלכה, ושרו לפניו את השיר "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים" במשך זמן רב.

ההתרגשות הגיעה לשיאה, עת ראש הישיבה שר ברמקול יחד עם מאות הבחורים ורבני הישיבה את הפיוט 'האדרת והאמונה', והפיוט 'בר יוחאי', כשכל בני הישיבה חוזרים אחריו.

במהלך הריקודים נשאל ראש הישיבה על ידי תלמידיו במה להתחזק לרפואתו השלימה ואמר "להתחזק בשמירת הלשון ואיסור שמיעת דברים האסורים". בעת יציאת ראש הישיבה מהיכל הישיבה ברך את כל הבחורים והבוגרים שבאו לשמוח בשמחת התורה שיזכו ויהיו דברי תורה ערבים בפיהם. הריקודים בהיכל הישיבה נמשכו עד זמן קריאת שמע של שחרית.

 

 

הרב אליהו ציון סופר ישיבת רכסים הקפות שניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד