י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כך תזהו את התסמונת

בן 5 שהחלים מקורונה, מאושפז במצב קשה

ילד מאושפז כשהוא סובל מתסמונת נדירה בשם - pims, שמאופיינת בעיקר בקרב ילדים שהחלימו מהנגיף | הרופאים נלחמים על חייו | לפני 6 חודשים אושפז ילד אחר כשהוא סובל מאותה תסמונת, אך בחסדי שמים התאושש ושוחרר לביתו | אלו הם תסמיני התסמונת הנדירה

בן 5 שהחלים מקורונה, מאושפז במצב קשה
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ילד בן 5 מאושפז במצב קשה בבית החולים קפלן ברחובות, בעקבות תסמונת נדירה המכונה בשפה המדעית - "פימס", ממנה סובלים בעיקר ילדים שהחלימו מקורונה. הילד, מורדם ומונשם ומאושפז ביחידה לטיפול נמרץ, לאחר שהגיע לפני כיומיים לבית החולים עם הוריו כשהוא במצב אפאתי. כך דיווח כתב הבריאות, מאיר מרציאנו ב'חדשות 13'.

לפי דיווחו, מבדיקות שנערכו לו לאחר שהגיע לבית החולים, עלה כי הוא סובל מדלקת רב מערכתית ובבדיקה סרולוגית שעבר, נקבע כי החלים מקורונה, דבר שהוריו, אשר התחסנו כנגד הנגיף, לא ידעו. הרופאים ממשיכים להילחם על חייו.

תסמונת pims - פימס, הינה תסמונת דלקתית רב-מערכתית המופיעה לאחר זיהום ‏בנגיף הקורונה, ומאופיינת בחום, מעורבות של איברים שונים, כגון ‏הלב, הכליות ומערכת העיכול עד אי-ספיקה שלהם, הפרעות בקרישת ‏הדם, וכן פריחה ודלקת עיניים. התסמונת אמנם נדירה, אך עלולה ‏להיות מסוכנת, בדומה למחלת קוואסקי, שעלולה להוביל להיווצרות ‏מפרצת בעורקים הכליליים בלב ואף למוות.

ב-24.3.21 לפני כשישה חודשים, דווח על מקרה דומה בבית החולים 'הלל יפה' בחדרה, אז ילד בן 11 בשם מוחמד מואסי מבאקה אל גרביה, הגיע לחדר מיון ילדים בהלל יפה כשהוא סובל מחום ‏גבוה, פריחה, כאבי בטן, חוסר תאבון, חולשה כללית וירידת לחץ דם. הוא אובחן עם תסמונת ‏דלקתית רב-מערכתית אופיינית לאחר קורונה, ולאחר טיפול שוחרר במצב טוב הביתה.

אז קראה מנהלת מחלקת ילדים בבית החולים הלל יפה, ד"ר עדי קליין להורים, לגלות ערנות כלפי ילדיהם: "בהזדמנות זו אני קוראת להורים לגלות ערנות יתרה, גם אם לא ‏הייתה ידועה מחלת קורונה, ועוד יותר מכך, אם כן. במידה שמופיעים ‏תסמינים של חום, פריחה, כאבי בטן והרגשה כללית רעה, יש להגיע ‏בהקדם לייעוץ רפואי זמין".

תסמונת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד