י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מחסור במפעילים

7 מכשירי אקמו חדשים הוזמנו; "עד שיגיעו, לא יהיו רלוונטיים"

משרד הבריאות הודיע כי רכש 7 מכשירי אקמו חדשים, אך הם לא יגיעו בשלושה החודשים הקרובים. בינתיים השימוש במכשירים אלה הגיע לשיא | "גם אם יקנו אלף מכשירים חדשים, זה לא יעזור"

7 מכשירי אקמו חדשים הוזמנו; "עד שיגיעו, לא יהיו רלוונטיים"
חולת קורונה מחוברת לאקמו צילום: דוברות ביה"ח סורוקה

בשבועות האחרונים, הלינו רבות במערכת הבריאות באשר למחסור במכשירי האקמו לב-ריאה, ובשבוע שעבר דווח על אדם בן 53 שלקה בלבו ונפטר בבית חולים בצפון, לאחר שלא נמצא מכשיר האקמו פנוי לחברו אליו.

אתמול (רביעי) דווח כי הוזמנו שבעה מכשירי אקמו חדשים, הבעיה, הם יגיעו לישראל לפחות בעוד שלושה חודשים – כאשר הצורך הדחוף במכשירים יירד והם כבר יהיו פחות חיוניים. כך פורסם ב'כאן 11'. מדובר על חמישה מכשירים שאושרו על ידי משרד האוצר עבור משרד הבריאות ושניים שהוזמנו על ידי שירותי בריאות כללית.

בתוך כך, דווח על פי גורמים במערכת, כי מערך האקמו נמצא בקצה גבול היכולת והגיע לשיא חדש אתמול עם 53 מטופלים שמחוברים למכשיר זה בניסיון להאריך או להציל את חייהם. לדברי הגורמים, שבעת המכשירים שיגיעו בחודש דצמבר לא יעזרו למצב. רק כדי לסבר את האוזן על חשיבותו של מכשיר האקמו: סיכויי ההישרדות של חולים שמחוברים לאקמו נמצאים בגל הרביעי על-65%. בגלים הקודמים היו כ-50% הישרדות.

כאמור, 53 חולים מחוברים כיום לאקמו, אך ישנם חולים נוספים אשר זקוקים למכשיר, ביניהם חלק נרחב מ-217 המונשמים, בינתיים, הרופאים נאלצים לתעדף ולהחליט מי יחובר למכשיר ומי לא. כך דיווח כתב ערוץ 20, נתי לנגרמן.

הבעיה העיקרית, היא טכנית: בישראל 84 מכונות אקמו בלבד, ו-45 מפעילים. הכשרה של מפעיל לוקחת קרוב לארבע שנים, כך שרכישת מכונות חדשות לא תפתור את הבעיה (עלות כל מכונה - 250 אלף ש"ח) המחסור בצוות מיומן יישאר.

בתוך כך פרסמה יולן כהן ב'חדשות 12' כי נוספו עוד 40 איש למניין המתים מקורונה שנפטרו במהלך החג (בימים האחרונים) והמספר עודכן לאחר שהתקבלו תעודות הפטירה מבתי החולים. מתחילת המגיפה מתו 7,732 חולי קורונה.

מכשיר אקמו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד