י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר מאבק

מועצת העיר סיאטל לא תמנע מהמשטרה להתאמן עם כוחות ישראלים

חברת מועצה אנטישמית בעיר סיאטל שבוושינגטון הובילה חקיקה שתאסור על שיתוף פעולה בין המשטרה המקומית לכוחות ישראלים | בעקבות מאבק עיקש של ארגונים יהודיים שונתה החקיקה

מועצת העיר סיאטל לא תמנע מהמשטרה להתאמן עם כוחות ישראלים
סיאטל צילום: קובי הר צבי

בישיבה בשבוע שעבר הצביעה מועצת העיר סיאטל שבוושינגטון על חקיקה שקראה לאסור על משטרת העיר לערוך אימונים עם כוחות ישראלים, ההצבעה עברה ברוב של 5 מתנגדים מול ארבעה תומכים.

הצעת החוק הוגשה בישיבת המועצה ב-20 בספטמבר, בעקבות מבצע שומר החומות בין ישראל לחמאס בעזה. מי שעמדה מאחורי החוק, הייתה חברת מועצה שהובילה גם מחאה ביוני, אז היא ביקשה לחסום ספינת משא ישראלית מעגינה בנמל סיאטל.

סוכנות הידיעות היהודית JTA מדווחת, כי הצעת החוק היתה הצבעה שלישית החודש שבה לא עברה הצעה אנטי-ישראלית גדולה שהובאה בעקבות שומר החומות במאי. לפני שבועיים הצביעה מועצת העיר ברלינגטון, ורמונט, על ביטול החלטה להחרים את ישראל . בשבוע שעבר, איגוד המורים בלוס אנג'לס הצביע לעיכוב "ללא הגבלת זמן" הצעה לחרם על ישראל.

הצעת החוק בסיאטל קראה לאסור על משטרת העיר להתאמן עם כוחות צה"ל או משטרת ישראל. הצעת החוק שונתה מאוחר יותר "לאסור אימונים עם צבא או משטרה בכל מדינה שאינה חתומה על זכויות אדם בינלאומיים מסוימים, או שנמצאו על ידי בית משפט בינלאומי או האו"ם כמפרים את אמנות זכויות האדם".

ארגוני זכויות אדם, כמו גם האו"ם, האשימו את ישראל בהפרת אמנת ז'נבה הקובעת כי "המעצמה הכובשת לא תגרש ולא תעביר חלקים מאוכלוסייתה האזרחית שלה לשטח שנכבש על ידה".

הצעת החוק באה בעקבות קמפיין בן שנים של קבוצות פרו-פלסטיניות, שקראו לאסור שיתוף פעולה עם ישראל, יותר מ-1,000 שוטרים אמריקאים בכירים השתתפו במשלחות כאלה, המבקשות ללמוד מהטרור הפלסטיני ומשיטות ביטחון של ישראל.

סיאטל אימונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד