י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המפגש שמלווה אותו כל חייו

נתניהו ריתק: "פתאום נכנס איזה חוסיד" • צפו

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ריתק אמש בנאום שנשא באזכרה במלאות השלושים לאביו של ח"כ דוד ביטן וסיפר לפרטי פרטים איך הגיע לפגישה עם הרבי מליובאוויטש ערב שמחת תורה, באמצעות הפקוד שלו מסיירת מטכ"ל, איך העז לגשת באמצע ההקפות ומה אמר לו הרבי שמלווה אותו כל חייו מאז • צפו

נתניהו ריתק: "פתאום נכנס איזה חוסיד" • צפו
בנימין נתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

אמש (רביעי) התקיימה אזכרה לזכרו של אלברט ביטן ז"ל, אביו של חבר הכנסת דוד ביטן מ'הליכוד', במלאות השלושים לפטירתו. בכירי צמרת 'הליכוד' באו לכבד את חברם ובראשם יו"ר התנועה, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

בשיאו של הערב קם נתניהו לשאת דברים ובתוכם סיפר משך כמה דקות על פגישתו עם הרבי מליובאוויטש זי"ע בואו לקבל את ברכתו לפני כניסתו לכהן כשגריר ישראל באו"ם. על אותו מפגש שמענו רבות, אך נראה כי הפעם הוסיף ראש הממשלה לשעבר פרטים נוספים על מה שאמר לו הרבי באותו מפגש מכונן.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' ממעמד האזכרה נראה יו"ר האופוזיציה נתניהו מספר: "אני באתי לניו יורק לשרת כשגריר ישראל באו"ם, יום אחד אמרו לי 'חייל שלך, שמריה, נמצא בחוץ רוצה לראות אותך'. אמרתי בבקשה שייכנס, מדובר בשמריה הראל. הוא היה בן לקיבוץ שומר הצעיר, פתאום נכנס איזה 'חוסיד' עם זקן בלבוש חסידי ואני לא מזהה אותי. והוא אומר לי 'זה אני שמריה'".

נתניהו המשיך וסיפר: "אמרתי לו מה אתה עושה פה, הוא מספר לי 'הייתי בכל העולם הייתי באמריקה ובאוסטרליה, אבל מצאתי שקט נפשי כשהגעתי לבית חב"ד' והוא נעשה חב"דניק. אמרתי לו 'יפה מאוד אני שמח'. הוא אומר לי 'טוב זה לא נגמר בזה. אתה צריך לבוא איתי הערב, ערב שמחת תורה אל הרבי'. אמרתי לו 'זה עכשיו?', הוא אומר לי 'כן זה עכשיו'. נסענו ל-770 והגענו לשם והיה את הבית שמוכר לכם".

בשלב זה תיאר יו"ר האופוזיציה את הפגישה הראשונה שלו עם הרבי ואת המחזה שנגלה לעיניו בבואו לבית המדרש. "שם היה אולם גדול מאוד שהיו בו אלפי חסידים, עמדו על טרסות והכניסו אותי לאולם הזה ושם בקצה האולם היתה במה קטנה והרבי עמד שם והוא קרא בתורה. שמריה אומר לי 'עכשיו תיגש אל הרבי'. "אני אומר לו, הוא קורא בתורה" אבל שמריה התעקש, אז ניגשתי אל הרבי בדחילו ורחימו כי הוא קורא בתורה. ניגשתי וטפחתי לרבי על שכם ימין ואני אומר לו באנגלית, 'רבי באתי לראות אותך'. והרבי מסתכל ואומר לי, 'רק לראות, לא לדבר?'".

"התחלנו לדבר", תיאר בנימין נתניהו בפני הנוכחים באזכרה, "5 דקות, 10 דקות, 15 דקות שלושים דקות וארבעים, ואני כבר מתחיל לשמוע את החסידים, מין נהמה כזאת כי אני מונע מהם להיות עם הרבי שלהם. הוא מתעסק איתי הוא לא נותן תשומת לבו להם והרחש הזה עולה ועולה ואחרי 40 דקות הרבי פסק והסתובב אליהם והתחיל להלהיב אותם בשירה שהפכה לשאגה אדירה ואח"כ הוא יחד עם הגיס שלו, שניהם בשנות ה-80 לחייהם, לקחו כל אחד ספר תורה ובמעגל הוק במרכז האולם, הם רקדו עם ספרי תורה, זה היה מחזה שאני לא אשכח לעולם. שם ראיתי את אלפי שנות עם ישראל במעגל קסום".

לסיום סיפר ראש הממשלה לשעבר, "הרבי אמר לי, אתה הולך לבית השקר הנצחי, ככה הוא קרא לאו"ם. תזכור שגם באולם האפל ביותר, כשאתה מדליק נר אחד של אמת הוא מפיץ אור יקרות שרואים אותו למרחוק וזה מה שאני ניסיתי לעשות באו"ם, לא רק כשהייתי באו"ם גם כשחזרתי לאו"ם".   

לפי 'חב"דפדיה', שמריה הראל, נולד בשנת תשי"א בקיבוץ כיסופים, שירת בצבא בסיירת מטכ"ל תחת פיקודו של סרן בנימין נתניהו, התקרב ליהדות באוניברסיטה בבוסטון על ידי השליח הרב חיים פרוס, אשר קירב אותו לחב"ד. בסיבת היותו חייל בסיירת של בנימין נתניהו בעברו והיכרותו עימו בשל כך, הביא למפגשו של נתניהו אצל הרבי. 

דוד ביטן בנימין נתניהו הרבי מליובאוויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד