ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"הפושעים שמזיקים ללימוד תורה, מכניסים הארץ לסכנה"

הגר"ש וואזנר תקף בדרשת שבת הגדול את גזרת הגיוס: "לא לנו הם מזיקים, כי אם לעצמם" • "ידעו המבקשים לפגוע בנו, כי הם עלולים לגרום רעה לכל סביבתם ולמדינה"

צילון ארכיון: יעקב כהן
צילון ארכיון: יעקב כהן

דרשת שבת הגדול של הגר"ש וואזנר, אותה נשא ביום חמישי האחרון, הייתה שונה בתכלית מכל שנה. לא נאמרו בה דברי ביקורת על האינטרנט, לא עלו במהלכה נושאי צניעות, וגם לא הוזכרו בה הלכות פסח שונים.

הדרשה השנה עמדה בסימן מובהק של הסכנה הנשקפת לעולם התורה מחמת הגזרות שמבקשים להטיל עליה.

הגר"ש דיבר במשך כשלושת רבעי שעה על חשיבות לימוד התורה וציין כי כל יציאת מצרים הייתה רק עבור לימוד התורה, כנאמר: "בהוציאך את העם ממצרים, תעבדון את האלוקים על ההר הזה".

"קיומו של עם ישראל, מקדמת דנא ועד אחרית הימים, תלוי ועומד על תורתנו הקדושה. מלאכי הנביא האחרון שעמד לעמנו, מסיים את דבריו - שמופיעים בהפטרה שאנו קוראים בשבת הגדול - במילים: 'זכרו תורת משה עבדי, אשר ציוויתי אותו בחורב על כל ישראל חוקים ומשפטים'. הוי אומר, גם אם תמה לה הנבואה מקרב העם, התורה חיה ועומדת לעד".

כאן עבר הגר"ש לתקוף את המנהיגים המחזיקים במוסרות השלטון בישראל, בחריפות רבה:

"ארץ ישראל נמצאת היום בסכנה. הפושעים שמבקשים להזיק ללימוד התורה, אינם יודעים כי בכך הם מכניסים את הארץ לסכנה קיומית. לא לנו הם מזיקים, כי אם לעצמם. מלאכי הנביא, חותם את נבואתו במילים התקיפות: 'פן אבוא והכיתי את הארץ חרם'. ידעו נא אלו המבקשים לפגוע בנו, כי הם עלולים לגרום רעה לכל סביבתם ולארץ אשר בה הם גרים".

את משאו חתם הגר"ש שוב בדברי הנביא, כי הוא תקווה כי המנהיגים יתעשתו בסופו של דבר, וכי יבוא במהרה היום שיתקיים בנו "והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם".
וואזנר דרשה שבת הגדול לימוד תורה סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד