כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

האוליגרך שהתנגד לפוטין נמצא מת בלונדון

האוליגרך בוריס ברזובסקי, ממתנגדיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נמצא מת בביתו שבבריטניה, לשם גלה מרוסיה • היה בדיכאון והסתגר • בעבר ניצל מניסיונות התנקשות

בוריס ברזובסקי
בוריס ברזובסקי

בלונדון מת הבוקר האוליגרך הרוסי בוריס ברזובסקי. דבר מותו של האוליגרך נודע מהודעה שכתב גיסו בדף הפייסבוק שלו, בה נאמר כי האוליגרך נמצא בבוקר שבת מת בתוך האמבטיה. עוד כתב כי בתקופה האחרונה הוא היה שרוי בדיכאון, הסתגר בביתו ומיעט להיפגש עם מכריו.

משטרת בריטניה חוקרת את נסיבות מותו. בתקשורת הרוסית דווח כי מדובר בהתאבדות.

ברוזובסקי, בן 67, גלה מרוסיה בשל התנגדותו לנשיא רוסיה ולדמיר פוטין. הוא היה מקורב מאוד לאחר לנשיא רוסיה לשעבר בוריס ילצין, ושלט בחברות מקומיות רבות - בהן חברות נפט, תעופה ותאגידי תקשורת. כאשר שימש כיועצו של הנשיא בוריס ילצין דחף לבחירתו של ולדימיר פוטין כיורשו.

אך לאחר בחירתו של פוטין לנשיא רוסיה, התגלו חילוקי דעות קשים בין השניים. לפני תשע שנים הוגשו נגדו אישומים על הונאה רחבת היקף וניצול לרעה של תפקידו. כמו כן הוצא נגדו צו מעצר בינלאומי. ברזובסקי חי בבריטניה מאז שנת 2000, שם קיבל מקלט מדיני, לאחר שנמלט מרוסיה.

ברזובסקי נולד לאב יהודי, עלה לישראל ב-1993 וקיבל אזרחות ישראלית. הוא עזב את הארץ ב-1994 וכמה שנים אחר כך, ב-1997, ויתר ברזובסקי, פרופסור למתמטיקה, על דרכונו הישראלי. בעבר ניצל ממספר ניסיונות התנקשות.

בשנה שעברה הפסיד במשפט שניהל נגד האוליגרך רומן אברמוביץ'. ברזובסקי תבע 4.7 מיליארד דולר פיצויים. הוא טען כי אברמוביץ' השתמש באיומים כדי לאלץ אותו למכור את חלקו בחברת הנפט סיבנפט במחיר נמוך משוויה האמיתי.

ברוזובסקי הרבה לבקר בארץ. הותיר אחריו שני ילדים.
בוריס ברזובסקי לונדון רוסיה פוטין אוליגרך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד