ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ישתלט על אירופה?

שוק של מיליארדים: אחיו של נפתלי בנט במהלך מטורף

חברת משאיות בריטית חדשה TEVVA, שהוקמה על ידי אשר בנט, אחיו של ראש הממשלה - חושפת משאית חשמלית ראשונה לייצור המוני בממלכה. שוק המשאיות החשמליות מוערך ב-1.5 מיליארד דולר בשנת 2020 וצפוי לצמוח ל-14.19 מיליארד דולר בשנת 2021

שוק של מיליארדים: אחיו של נפתלי בנט במהלך מטורף
משאיות. אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת משאיות בריטית חדשה TEVVA, שהוקמה על ידי אשר בנט, אחיו הבכור של ראש הממשלה נפתלי בנט - חושפת משאית חשמלית ראשונה לייצור המוני בממלכה.

לפי הודעתה של TEVVA TRUCKS, המשאית החדשה שוקלת 7.5 טונות ותיוצר באזור הבירה לונדון. מהודעת החברה עולה גם כי שוק המשאיות החשמליות מוערך ב-1.5 מיליארד דולר בשנת 2020 וצפוי לצמוח ל-14.19 מיליארד דולר בשנת 2021.

המשאית של TEVVA מוטורס הבריטית, שתשווק לגופים קמעונאיים באירופה מסוגלת לנסוע בכוח חשמל בלבד לטווח של עד 250 קילומטרים - ולאחר מכן להסתייע בגנרטור פנימי שמאריך את טווח הנסיעה ל-500 קילומטרים.

משאית Tevva נוצרה כחלק מהצורך לתת מענה לצורך התעשייתי המיידי לחשמל, כאשר בריטניה ואירופה מחויבות ליעד של פליטת אפס נטו עד שנת 2050 לצד איסור מוצע למכור את כל כלי הרכב המזהמים עד שנת 2035.

זהו חלק מיוזמה שכבר השקיעה עשרות מיליוני פאונד בבריטניה, כאשר מתוכנן מימון נוסף, המסייע לתמוך בכלכלה ולהניע את מהפכת הרכב החשמלי בבריטניה. המתקן צפוי בתחילה לייצר 3,000 משאיות בשנה עד שנת 2023.

אשר בנט, מייסד ומנכ"ל חברת Tevva, ציין בהודעת החברה: "הטכנולוגיה משנה את תחום הרכב המסחרי בקצב, מה שהופך אותו לבטוח, ירוק יותר ויעיל יותר לחלוטין. אבל שינוי משמעותי הוא תהליך הדרגתי, הוא חייב לקרות צעד אחד בכל פעם, גם אם יש צורך בשינויים אלה ברצף מהיר. משאית Tevva מספקת מעבר טבעי לחשמול למנהלי הצי, ומספקת שקט נפשי מוחלט והצעת עלות בעלות משכנעת, ללא פשרות על טווח ואמינות והתפשרות ממוזערת על מטען".

יצוין כי TEVVA עצמה הוקמה על ידי אשר בנט עוד בשנת 2012, וביצעה התקנות של מנועים חשמליים במשאיות קיימות, אבל המשאית שנחשפת כעת על ידי החברה היא משאית ראשונה בתכנון עצמי; לא משאית שמנוע הדיזל נשלף ממנה והוחלף במנוע חשמלי. המשאית של TEVVA מצטרפת לשורה ארוכה של יצרני משאיות אשר נערכים בימים אלה לחדירה למספר שווקים גלובאליים - ובראשם אירופה. הסיבה לכך היא אזורי הגודש בערים הגדולות, כדוגמת לונדון: אזורים שהכניסה אליהם ברכבים מזהמים נאסרה.

נפתלי בנט בריטניה משאיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד