י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תרגיל אלקטורלי

מאשים ממקום גלותו: "פוטין זייף את הבחירות"

סגנו של מנהיג האופוזיציה הרוסית אלכסיי נבלני, לאוניד וולקוב, בראיון: "המשטר עשה שימוש בכל אמצעי פסול". ועל העתיד: "שלטון פוטין לא יוחלף בבחירות"

מאשים ממקום גלותו: "פוטין זייף את הבחירות"
ולדימיר פוטין צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

לאוניד וולקוב, מספר שתיים בהיררכיה הלא רשמית של האופוזיציה ברוסיה, מאשים את המשטר של הנשיא ולדימיר פוטין בזיופים חסרי תקדים בבחירות, שנערכו לפני עשרה ימים - ומספר כי התוצאות "נופחו" על ידי מפלגת השלטון בהיקף של פי שניים לעומת מניין הקולות האמיתי.

לאוניד וולקוב אומר ממקום גלותו בליטא: "אין לראות באירוע הזה בחירות של ממש. מדובר בתרגיל אלקטורלי, שבמהלכו המשטר עשה שימוש בכל אמצעי פסול. ההפרות היו מגוונות וכללו זיוף פרוטוקולים של ועדות הקלפי, הכנסה של פתקי הצבעה 'נכונים' אחרי סגירת הקלפיות, חיוב עובדי מדינה וחיילים להתייצב בקלפיות במהלך יום עבודה והטיית הספירה של ההצבעה האינטרנטית, שהונהגה לראשונה במוסקבה". כך אמר בראיון לאריאל בולשטיין, ב'ישראל היום'.

תפקידיו של וולקוב כמרכז "מטות נבלני" ברוסיה כולה, וכראש מטה הבחירות של אלכסיי נבלני בבחירות לנשיאות ב-2018, לא השאירו מקום לספק: אם הרשויות הרוסיות ישימו עליו את ידיהן, מעצרו קרוב. הוא הקדים רפואה למכה ועזב את ארץ הולדתו, אך המשיך לנהל מערך שלם של פעילי אופוזיציה ברחבי רוסיה. תחילה התמקד המערך בהפצת סרטוני היוטיוב שהציגו תחקירים מפורטים על מעשי השחיתות המיוחסים לראשי המדינה, לרבות הנשיא פוטין. עם התקרבות מועד הבחירות לפרלמנט, הוסט עיקר העניין לניסיון להציב אתגר בפני המנגנון המשומן של מפלגת השלטון של פוטין "רוסיה המאוחדת".

בהבינם שהמשטר לא יאפשר לאף אחד מהם להתמודד, הציעו אנשי נבלני לתומכיהם בכל אזור בחירה, ובמיוחד במוסקבה, לרכז את המאמץ סביב מתמודד שאינו מגיע משורות "רוסיה המאוחדת".

עם זאת, וולקוב משוכנע שהשלטון יתחלף לא כתוצאה מבחירות: "אין לנו אשליות שהמשטר יתיר בחירות חופשיות, ינהל מערך הוגן של ספירת הקולות ופשוט יודה בהפסדו".

הראיון המלא יפורסם מחר (ו') במוסף 'ישראל השבוע' של 'ישראל היום'.

רוסיה ולדמיר פוטין בחירות אלכסיי נבלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד