ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"נעשה בזה סדר"

ח"כ הנדל: 'נתערב בהתנהלות פייסבוק ישראל'

שר התקשורת במתקפה נגד הרשתות החברתיות: "אני בהחלט לא מרוצה מהמצב הקיים, יש איתן בעיה אמיתית". לדבריו, "אם פייסבוק חוסמת אזרחים מסוימים, אנחנו רוצים לדעת איך הם קיבלו את ההחלטה"

ח"כ הנדל: 'נתערב בהתנהלות פייסבוק ישראל'
ח"כ יועז הנדל צילום: גילי יערי, פלאש 90

שר התקשורת יועז הנדל יצא במתקפה נגד החלטות הרשתות החברתיות והפעילות שלה בישראל ואמר כי הוא לא מרוצה מהמצב הקיים. "אני משוכנע שאנחנו צריכים להתערב איכשהו, ובסופו של דבר ישראל תתערב", אמר הנדל בראיון ל'ישראל היום'.

הנדל אמר בראיון: "יש בעיה אמיתית עם רשתות חברתיות כמו פייסבוק, שיש לה שלושה היבטים: שקיפות, הכנסות ושליטה. המתח המובנה הוא בין ההכרה שלנו בחופש הביטוי, בכך שהמדינה לא צריכה לשלוט על האמת, לבין השימוש לרעה שניתן לעשות בכוח הזה. אני יכול להגיד לך שאנחנו בדיונים קדחתניים איתם. נפגשתי כבר עם הנהלת טיקטוק, ואנחנו בשיחות עם פייסבוק וטוויטר, ואנחנו בדרך להבנה איתם".

הנדל הוסיף ואמר כי תהיה רגולציה בעניין, אך היא תהיה בהסכמה. "הדילמות האלה קיימות בכל מקום בעולם. הדיון בארה"ב חוצה מפלגות - הם מתעסקים במונופול שנוצר. אנחנו לומדים מהם ומנסים לפתח מודלים יישומיים".

"אני בהחלט לא מרוצה מהמצב הקיים. אני משוכנע שאנחנו צריכים להתערב איכשהו, ובסופו של דבר ישראל תתערב. אני בעד לעשות זאת מתוך הידברות. אם יש החלטה של פייסבוק, למשל, לחסום אזרחים מסוימים, השאלה היא על בסיס אילו נתונים הם מקבלים החלטה כזו? הם למעשה עושים עריכה, ממש כמו שעורכים עושים בעיתון. אנחנו נעשה בזה סדר", אמר שר התקשורת.

עם זאת, הנדל תומך בצנזורה במקרים מסוימים, ואף מצהיר כי יש למשרד קשר שוטף עם מנהלי הרשתות בעניין צנזורה של תכנים מסויימים: "כשמדובר ב'פייק ניוז' של מתנגדי חיסונים, למשל, שמציגים מחקרים שלא היו ומידע כוזב, זה כמו הסתה. זה עניין של חיים ומוות. בעניינים כאלה - ודאי שצריך להתערב. פייסבוק נמצאת איתנו בקשר שוטף בעניינים של תכנים אנטישמיים, למשל. כשמעלים סרטון של צעיר ערבי שמכה חרדי בירושלים, ודאי שצריך להתערב. השאלה היא רק בתחום האפור".

יועז הנדל רשתות חברתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד