י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נפטר בעיצומו של החג

החתן של פוסק הדור שהיה פרופ' לביולוגיה

בעיצומו של חג שמחת תורה בארה"ב הלך לבית עולמו הגאון רבי משה דוד טנדלר זצ"ל מארה"ב חתנו של פוסק הדור הגר"מ פיינשטיין זצ"ל שבמשך שנים עסק בהלכה לצד בילוגיה ומדע

החתן של פוסק הדור שהיה פרופ' לביולוגיה
הגאון רבי משה דוד טנדלר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: במהלך חג שמחת תורה, הלך לעולמו בארה"ב בשיבה טובה הגאון רבי משה דוד טנדלר זצ"ל ראש ישיבה בישיבת רבינו יצחק אלחנן והוא בן 95 בפטירתו. 

היה חתנו של פוסק הדור הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל. ושימש רב בית הכנסת הקהילתי במונסי - ניו יורק. כמו כיהן כאחד מראשי הישיבה בישיבת הרב יצחק אלחנן בישיבה יוניברסיטי.

רבי משה דוד טנדלר זצ"ל נולד בכ"ז באב שנת תרפ"ו, היה תלמידו של הגרי"ד סולובייצ'יק זצ"ל בישיבה יוניברסיטי, ובהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת שפרה ע"ה שנפטרה בל' בתשרי תשס"ח בתו של הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל בעל ה'אגרות משה' ופוסק הדור המפורסם ביותר.

תשובות רבות בספרו של חמיו הרב פיינשטיין שו"ת 'אגרות משה' מופנות לחתנו, הרב טנדלר זצ"ל ורבים הם המכתבים שעברו בין השניים בעשרות תשובות הלכתיות מורכבות.

לצד גדלותו בתורה, היה פרופסור לביולוגיה ומומחה לאתיקה רפואית. כיהן כיו"ר המחלקה לביולוגיה בישיבה יוניברסיטי. רבי משה דוד שהיה מומחה בעל שם בינלאומי בנושא ההלכה היהודית והאתיקה הרפואית, נאבק מול הרשויות במשך השנים שרצו להצר את צעדי היהודים בכל הנוגע לעריכת ברית מילה.

המנוח היה הפוסק של איגוד המדענים היהודים האורתודוקסים ושימש כנשיא שלה, הוא היה ידוע בביקוריו הבלתי מתוכננים בבתיהם של מתפללי בית הכנסת במהלך חג הפסח כדי לבדוק את מצב החמץ שנמכר לגוי בשמם.

את התואר הראשון קיבל הרב טנדלר מאוניברסיטת ניו יורק קיבל בשנת 1947, ותואר שני בשנת 1950, כמו כן קיבל סמיכה בישיבת רבינו יצחק אלחנן וקיבל תואר דוקטור במיקרוביולוגיה מאוניברסיטת קולומביה. 

אחיו היה הגאון רבי יוסף טנדלר, שהיה ראש ישיבת 'נר ישראל' לצעירים בבולטימור. בנו, הוא הרב מרדכי טנדלר, ששימש את סבו הרב פיינשטיין בשנותיו האחרונות.

על מועד הלוויה נעדכן בהמשך ב'בחדרי חרדים'. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב משה פיינשטיין יצחק אלחנן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד