י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הח"כים החרדים החרימו

כהנא קורא לשת"פ: מוכן לשנות את הרפורמה

לאחר הביקורת עליה, שר הדתות הכריז היום בדיון על רפורמת הכשרות כי הוא מוכן לוותר על המסלול שלושת רבני ערים - אם הרבנות תשתף פעולה: "אנחנו נמצא בקלות דרך להוציא את הנתיב הזה" | יו"ר הועדה הציגה מוצרים שאינם אכילים ועם תעודת כשרות: "אפילו על סבון לאסלה יש כשרות"

כהנא קורא לשת"פ: מוכן לשנות את הרפורמה
השר כהנא בדיון על רפורמת הכשרות צילום: דני שם טוב. דוברות הכנסת

הח"כים החרדים החרימו: ועדת המיזמים הלאומיים ושירותי דת עסקה ודנה היום (חמישי) ברפורמת הכשרות של שר הדתות מתן כהנא שנטל חלק בדיון.

במהלך הדיון, שר הדתות הגן על הרפורמה ואף הכריז כי הוא מוכן ללכת לקראת המתנגדים - כשיוציא מהרפורמה את מסלול שלושת רבני ערים, שיכולים לקבוע סטנדרטים בעצמם, אם הרבנות הראשית תשתף עימו פעולה ולא תחרים אותו.

"אני עוסק בנושא באינטנסיביות במשך שנתיים מאז כניסתי לכנסת", סיפר בתחילה כהנא לחברי הועדה. "אני מציג היום את התכנית הטובה ביותר שתטפל בצורה הטובה ביותר בכשלים במערך הכשרות".

השר התייחס למסלול שלושת רבני העיר שיכולים לקבוע סטנדרטים בעצמם, והבהיר: "זה לא החלום שלי אני לא רוצה את הנתיב הזה. אני אומר בצורה הכי ברורה אני לא רוצה את הנתיב הזה, אם הרבנות תשתף פעולה אנחנו נמצא בקלות דרך להוציא את הנתיב הזה".

יו"ר הועדה חברת הכנסת יוליה מלינובסקי הציגה בפני חברי הוועדה כמה מוצרי ניקיון, שאינם אכילים, שיש עליהם חותמת כשרות: "אפילו על סבון לאסלה יש כשרות. הנושא הזה נוגע לא רק לדתיים אלא לכל אזרחי ישראל".

"כולנו צריכים את הכשרות ומשלמים על כך הרבה מאוד כסף בין אם אנחנו דתיים או לא. זה משפיע על כולנו בכל מקום ומקום", אמרה, "עלינו על כך שיש נוהל לבית מלון שרוצה כשרות ולפיו המשגיח צריך לקבל חדר בבית מלון לו ולמשפחתו בסוף שבוע".

גם חבר הכנסת אבי מעוז, שעתר לבג"צ נגד הרפורמה, השתתף בדיון ובמהלכו פנה לשר כהנא: "אתה כנראה התאהבת באות כ"ף. כהנא שמך. בזמנך במשרד הדתות הבאת שלוש רפורמות עד כה, כשרות, כותל, כניסה לישראל (גיור). אתה על ידי שלוש הרפורמות האלה מביא לדבר אחד - להסיר את המונופול של הרבנות הראשית כמו שאתם קוראים לזה מחיינו הציבוריים"

"ברגע שאתה מסיר את המונופול של הרבנות הראשית מחיינו הציבוריים, הפכת את מדינת ישראל לכ"ף החמישית. מדינת כל אזרחיה", טען מעוז.

מתן כהנא הרבנות הראשית כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד