י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הוצא צו מעצר

בת 96: השותפה לרצח יהודים נמלטה רגע לפני משפטה

אישה בת 96 שעומדת למשפט בגין פשעי מלחמה שנטלה בהם חלק כמזכירה במחנה מוות נאצי - נמלטה ומסתתרת, כך על פי דווחים בכלי תקשורת בגרמניה. בית המשפט בגרמניה הוציא נגדה צו מעצר. לבסוף רשויות החוק מצאו אותה במקום מסתורה

בת 96: השותפה לרצח יהודים נמלטה רגע לפני משפטה
מחנה השמדה נאצי, אילוסטרציה צילום: Pixabay

בית המשפט מחוזי בגרמניה הוציא צו מעצר לאישה בת 96, שהיתה אמורה להופיע למשפט ביום חמישי באשמת שותפות לרצח במחנה ההשמדה שטוטהוף במהלך מלחמת העולם השנייה, כך אומרים גורמים בבית המשפט.

אירמגרד פרוכנר, נאצית בת 96, ששירתה כמזכירה במחנה הריכוז שטוטהוף ומואשמת ברציחתם של יהודים, היתה אמורה להגיע היום לפתיחת משפטה. אבל היא נמלטה. אירמגרד שלטענת התובעים עבדה כמזכירה במחנה בשנים 1943 עד 1945, עזבה את בית האבות לקשישים בו היא מתגוררת ביום חמישי בבוקר במונית והגיעה לתחנת רכבת תחתית, כך לפי דוברת בית המשפט המחוזי באיצהו, עיר בירת מחוז שטיינבורג שבמדינת שלזוויג-הולשטיין. 

ההודעה על היעלמותה של האישה הגיעה כשהמשפט עמד להיפתח. אם היא תמצא, היא תובא לבית המשפט, ויקראו בפניה את צו המעצר, אך עדיין הם צריכים לוודא שמבחינה רפואית היא מסוגלת לעמוד לדין. כך דיווח הערוץ הגרמני DW.

וועדת אושוויץ הבינלאומית, גוף שהוקם על ידי ניצולי מחנה הריכוז אושוויץ כדי לתמוך באסירים לשעבר ובמשפחותיהם, מסר כי "הם זועמים על בריחתה של האישה".

"זה מראה זלזול מדהים בשלטון החוק וגם כלפי הניצולים", אמר כריסטוף הובנר, נשיא הוועדה. היא חשודה בפשעי מלחמה בשותפות לרצח של יותר מ-11,000 בני אדם ובניסיון רצח במספר מקרים נוספים.

המשפט שלה, אם יתקיים, עשוי בהחלט להיות המשפט האחרון לפושעים נאצים בגרמניה. המשפט אמור להתקיים בבית משפט לנוער, כיוון שהאישה הייתה בגיל 18 ו -19 בלבד בזמן שהפשעים בוצעו.

כ-65,000 איש, רבים מהם יהודים, נרצחו או מתו ממחלות במחנה ההשמדה שטוטהוף. אסירים רבים מתו מתת תזונה, אך המחנה היה מצויד גם בתאי גזים.

בשעה האחרונה (חמישי - 15:40), דווח כי האישה נעצרה, לא דווח היכן היא שהתה בזמן שהסתתרה.

נאצים שואה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד