ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
טרגדיה קשה לעיכול

"אבא נפטר והותיר אותנו חסרי כל": יתומי הרב זילביגר זועקים לעזרה

הטרגדיה קשה לעיכול, תחשבו על המשפחה האבלה, אחד עשר יתומים שהקטן שבהם רק בן חודש וחצי עומדים חסרי אונים. אבא האהוב איננו. תנסו לדמיין מה עובר על האלמנה הטרייה שביום אחד בהיר בעלה שפרנס את המשפחה הסתלק לעולם שכולו טוב, מותיר אותה כאן בארץ החיים עם הילדים ומטה לחמם עומד לקרוס

"אבא נפטר והותיר אותנו חסרי כל": יתומי הרב זילביגר זועקים לעזרה
הרב זילביגר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה נוראה שכזו כבר זמן רב שלא נשמעה במחוזותינו. ככל שמעמיקים בעומק האסון והטרגדיה הזו, הלב נשבר, מסרב להאמין ולעכל את הדבר הנורא הזה. דבר שהתרחש לו בפתאומיות גמורה כאשר נגיף הקורונה הכריע את אחד מטובי האברכים בירושלים הרב החסיד רבי שלמה יהודה זילביגער זצ''ל - נכדו של גאב''ד ירושלים הגאון רבי יצחק טוביה וייס שליט''א.

לחצו כאן ועזרו למשפחה בשעתה הקשה>>>

היה זה לפני תקופה קצרה ממש, האברך הצעיר, בן הארבעים ושלוש בלבד, נדבק בנגיף הקורונה, מצבו ידע עליות ומורדות, אבל אז בבת אחת, מצבו החמיר עד למאוד. הוא פונה לבית החולים שם רעייתו שתחי' ואחד עשר ילדיו עמדו שם מסביב למיטתו מחזיקים חזק חזק בידיהם של אביהם וממאנים להאמין שאבא במצב קשה שכזה.

הימים רדפו בזה אחר זה, חג הסוכות עבר עליהם בדאגה של ממש, הם עקבו כל העת אחר מצבו של אבא היקר, אך אז קרה הגרוע מכל, עם צאת חג שמחת תורה התבשרו בני המשפחה על פטירתו הנוראה של האב הנערץ. עם צאת חג שמחת תורה חרב עליהם עולמם. חשך האור בעדם.

הטרגדיה קשה לעיכול, תחשבו על המשפחה האבלה, אחד עשר יתומים שהקטן שבהם רק בן חודש וחצי עומדים חסרי אונים. אבא האהוב איננו. תנסו לדמיין מה עובר על האלמנה הטרייה שביום אחד בהיר בעלה שפרנס את המשפחה הסתלק לעולם שכולו טוב, מותיר אותה כאן בארץ החיים עם הילדים ומטה לחמם עומד לקרוס.

אם לא די בזה, הטרגדיה גדולה שבעתיים. המשפחה גרה בדירה שכורה של שניים וחצי חדרים, המשכיר כבר הודיע להם שהוא לא מוכן להמשיך ולהשכיר להם את הדירה, כיוון שהם משפחה גדולה. האלמנה לא יודעת את נפשה, בפרט שאפילו קצבת שארים אין לה, שכן בעלה היה רק תושב קבע ולא אזרח.

קול זעקתם של האלמנה ואחד עשר ילדיה אמור לזעזע את כולנו, למשפחה אין כל. הם יוצאים עכשיו לתקופה נוראית ללא שקל הכנסה, ללא פרוטה בכיסם, פשוט אין להם מאומה. הסבא כ''ק גאב''ד ירושלים שליט''א יצא מגדרו והורה כי יש להירתם למצווה החשובה הזו יותר מכדי יכולתו של כל אחד ואחד.

כעת זה בידיים שלנו, הם חייבים אותנו שנעזור להם, שנהיה שם לצידם, כי בלי זה הם יקרסו אל התהום, הם לא יחזיקו מעמד. אחד עשר יתומים ואלמנה טרייה שזועקים לעזרה, שמתחננים שנושיט להם יד. כעת זה הזמן שלנו, להצטרף ולעזור. אל מול דמעותיהם אסור לנו להחריש, אסור לנו להתעלם. מצטרפים כעת.

לחצו כאן ועזרו למשפחה בשעתה הקשה>>>

ילדים יתומים זילברברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד