י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפיגוע בתחנה המרכזית

רכש משקה אנרגיה וחזר לדקור את בחורי הישיבה | תיעוד: המחבל רגעים לפני הפיגוע

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד מחבל פלסטיני בן 17, שביצע את פיגוע הדקירה לפני כשבועיים וחצי בתחנה המרכזית בי-ם | הצעיר הערבי דקר ופצע שני בחורי הישיבה | במסגרת חקירתו עלה כי עוד קודם הפיגוע הוא פרסם ברשתות החברתיות תכנים בעלי אופי השתייכות לחמאס

רכש משקה אנרגיה וחזר לדקור את בחורי הישיבה | תיעוד: המחבל רגעים לפני הפיגוע
המחבל סמוך לתחנה המרכזית צילום: דוברות המשטרה

המשטרה השלימה את חקירת פיגוע הדקירה שהתרחש לפני שבועיים וחצי ברחוב יפו בירושלים בו נדקרו שני בחורי ישיבה, והיום יוגש נגד המחבל כתב אישום. המשטרה מפרסמת תיעוד בו נראה המסלול שעשה המחבל רגעים לפני הפיגוע.

הפיגוע התרחש בתאריך 13.9 בשעות הצהריים, אז הגיע פלסטיני,  קטין בן 17 תושב דיר אלעסל הסמוכה לחברון לרחוב יפו סמוך לתחנה מרכזית. המחבל נכנס לבית עסק, שם דקר באמצעות סכין שני בחורי ישיבה שהחלו להתעמת איתו.

שוטרות מג"ב שהבחינו במתרחש חתרו למגע ונטרלו את המפגע ובכך מנעו פגיעה באזרחים נוספים. כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו למקום האירוע. בתום הערכת מצב שקיים מפקד המחוז בשטח, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

במסגרת החקירה נאספו ראיות, נגבו עדויות ובוצעו פעולות חקירתיות מגוונות, מהם עלה כי המחבל נכנס באותו היום יחד עם חברו לתחומי מדינת ישראל לאחר שסיפר למשפחתו כי הוא נוסע לאסוף את משכורתו מהמקום בו עבד.

במסגרת החקירה, חוקרי היחידה המרכזית במחוז ירושלים התחקו אחר המסלול שעשה המחבל עד לפיגוע. תחילה נסע ברכבת הקלה מצומת הגבעה הצרפתית לתחנה המרכזית, משם המשיך רגלית על רחוב יפו ולאחר שרכש לעצמו פחית משקה אנרגיה חזר לכיוון התחנה המרכזית.

בהמשך שב המחבל על עקבותיו וצעד על רחוב יפו עד לבית העסק. המחבל נכנס לתוכו ודקר מספר רב של פעמים שני בחורים צעירים עד שנוטרל בידי שוטרות מג"ב בתוך זמן קצר. כתוצאה מהפיגוע נפצעו שני האזרחים ופונו לטיפול רפואי. המחבל נעצר והועבר לטיפול רפואי ומעצרו הוארך מעת לעת בבימ״ש.

עוד במסגרת החקירה, איתרו חוקרי המשטרה פרסומים של המחבל ברשתות החברתיות שהינם בעלי אופי השתייכות לארגון הטרור חמאס והזדהות עם גורמי ומעשי טרור שונים. עם סיום החקירה במשטרה וגיבוש תשתית ראייתית כנגדו, יוגש נגדו בבימ״ש מחוזי בירושלים ע״י הפרקליטות כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים.

ירושלים פיגוע חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד