י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לא הייתה מחלוקת"

סוף למתיחות? בנט והורביץ נועדו עם בכירי משרד הבריאות

בהודעה משותפת לראש הממשלה ושר הבריאות נכתב כי היום התקיימה פגישה בין רה"מ והשר לבין בכירי משרד הבריאות ובשיחה לובנו הדברים. "בין הצדדים לא הייתה מחלוקת"

סוף למתיחות? בנט והורביץ נועדו עם בכירי משרד הבריאות
בנט והורוביץ צילום: מארק ישראל סלאם, לע"מ

לאחר מספר ימים בהם נרשמה עליית מדרגה במתיחות בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין הדרג המקצועי במשרד הבריאות סביב הגבלות הקורונה, כשהשיא הגיע בנאומו של בנט מעל בימת האו"ם בו תקף בין היתר את הדרג המקצועי במשרד הבריאות במרומז, יוצאת היום (חמישי) הודעה משותפת לראש הממשלה ושר הבריאות בה מנסים השניים לעשות סדר בדברים, אך מדגישים את עליונותה של הממשלה בקבלת ההחלטות.

בהודעה נאמר על פגישה שנערכה היום בהשתתפות ראש הממשלה בנט, שר הבריאות הורביץ והדרג המקצועי הבכיר במשרד הבריאות, בה "חודדו סדרי העבודה המשותפים", כך לפי ההודעה המשותפת. עוד נאמר בהודעה כי ראש הממשלה והשר הדגישו בשיחה כי, "הם מייחסים חשיבות רבה לעמדת גורמי המקצוע, גם כאשר זו שונה מעמדת דרג מקבלי ההחלטות".

בהודעה המשותפת נכתב: "ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום, עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, וממונה הקורונה, פרופ׳ סלמן זרקא. בפגישה חודדו סדרי העבודה המשותפים, וכן נדונו סוגיות שונות לקראת קבינט הקורונה שיתקיים בראשית השבוע".

עוד נכתב כי, "ראש הממשלה ושר הבריאות הדגישו בשיחה, כי הם מייחסים חשיבות רבה לעמדת גורמי המקצוע, גם כאשר זו שונה מעמדת דרג מקבלי ההחלטות. בין הצדדים לא הייתה מחלוקת, כי בעוד שהדרג המקצועי נדרש להציג את המלצותיו המקצועיות, על דרג מקבלי ההחלטות לבחון את מכלול השיקולים הרלוונטיים ולקבל את ההכרעות הלאומיות".

לסיום נכתב כי "ראש הממשלה הביע את הערכתו הרבה לאנשי משרד הבריאות ולעובדי מערכת הבריאות כולה, והבהיר למשתתפים, כי שיתוף הפעולה ההדוק שאפיין עד כה את ההתמודדות עם נגיף הקורונה יימשך".

אמש פורסם כי ערב כינוס הקבינט נפתלי בנט ראש הממשלה ניסה לגייס את שרי הממשלה לטובת עמדתו הנחרצת מול אנשי משרד הבריאות ולא זו בלבד אלא בנט אף דרש שהשרים יעלו בכלי התקשורת השונים ויסייעו לו במתקפה נגד הדרג המקצועי במשרד הבריאות שדורש הגבלות מחמירות.

בשיחה עם בכירי השרים בממשלתו האשים בנט את בכירי משרד הבריאות בכך שהם שמים עצמם במרכז ומחפשים פרסום בכלי התקשורת. בנוסף האשים בנט את הדרג המקצועי במשרד הבריאות בתדרוכים נגדו. באותן שיחות בנט הבהיר לשרים כי זה לגיטימי לא להסכים עם הדרג המקצועי במשרד הבריאות, אך מי שצריכה לקבלת את ההחלטות זו הממשלה.

מי שהתייצב לימינו שלא ראש הממשלה בנו הוא שותפו הבכיר לפיד שהוציא אמש הודעה לתקשורת בה שיגר עקיצה קטנה לעבר אנשי המקצוע במשרד הבריאות. "לא אתן שיתקיימו מלחמות ומאבקי קרדיט בין גורמי המקצוע והממשלה. הגורמים המקצועיים בבריאות, בכלכלה ובחינוך, יגישו המלצות והממשלה תחליט. זו ההירארכיה ואין אחרת. עוד לא ניצחנו את המחלה. יש לכולנו אויב אחד- נגיף הקורונה".

ניצן הורביץ נפתלי בנט שרון אלרעי פרייס משרד הבריאות נחמן אש קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד