י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תיעוד מסכם

מה ביקש הרבי מצאנז מ'הבעלי בתים' בנעילת החג

ימי חג הסוכות בחצר חסידות צאנז: הצלם משה גולדשטיין בתיעוד מסכם מימי החג. בטיש נעילת החג ביקש הרבי להגיע לשלמות התורה, לשנן ולחזור על הלימוד וכן לחזק את הסדר החדש שנקבע בחסידות להיבחן גם על לימוד דף היומי

מה ביקש הרבי מצאנז מ'הבעלי בתים' בנעילת החג
סוכות תשע"ב בחצר חסידות צאנז צילום: משה גולדשטיין

בטיש נעילת החג בחצר חסידות צאנז, בו השתתפו אלפי החסידים, נשא הרבי מדברות קודשו ובסיום דבריו ביקש לחזק את התקנה החדשה שהנהיג לאחרונה בקרב החסידים, להגיע לשלמות התורה.  

"בעת כזו", פתח הרבי, "צריך כל אחד ואחד לחזק את עצמו, בין את אשר ישנו פה ובין את אשר איננו פה, לחזק עצמו בלימוד התורה ובקביעת עיתים לתורה, אין לנו שיור רק התורה הזאת, ואף שיש הרבה דברים, אך העיקר זה לימוד התורה, ואם חסר בתורה, חסר הכל, חסר בתפילה, חסר ביראת שמים, התורה היא אחד מארבעה דברים הצריכים חיזוק וצריך כל אחד לחזק עצמו בשיעורי תורה".

כאן ביקש הרבי לחזק את נושא החזרה גם אצל בעלי הבתים הלומדים דף היומי: "הנה הנהגנו עכשיו סדר חדש שייבחנו גם על לימוד דף היומי ויש בזה תועלת גדולה בעצם עשיית המבחן, וכן שאברכים יהיה להם אחריות ללמוד עם בעלי בתים העוסקים למלאכתם, ואף שמה שלומדים חשוב ונקרא לימוד התורה, אך כשלומדים בלא שנבחנים הרי עובר שבוע שבועיים וכבר שוכחים הכל ואין זוכר דבר מתלמודו, וכפי שכבר אמרתי שזה נקרא תורה לשמה, שאין לו הנאה מהלימוד שאין זוכר, אך צריך להיות בדיוק ההיפך בדרך לימודו, אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו, ולא רק אברכים צריכים להיבחן, אלא אף בעלי בתים העוסקים במלאכתם צריכים להיבחן, ואבקש שכל אחד שיכול שייכנס למסגרת זאת ולהיבחן".

"יש אצלנו בציבור שיעורים יותר בעיון ויש פחות בעיון, אך עיקר המטרה היא בחזרה על הדף לחזור ולסכם ולדעת ולזכור את מה שלומדים ולהגיע באמת לשלמות בלימוד התורה", סיים הרבי את דבריו.

צפו בתיעוד מסכם מחג הסוכות והקפות שניות בחצר צאנז.

 

 

חסידות צאנז חג הסוכות הקפות שניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד