ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

האדמו"ר מסאטמר: הפגנת ענק במנהטן נגד הגיוס

האדמו"ר מסאטמר בדרשת שבת הגדול: להתפלל מידי יום לביטול גזירת הגיוס • ביקש מגורמי שוליים המשבשים הפגנות: "לא מעוניינים להשתתף? אל תגיעו ואל תפריעו"

האדמו"ר מסאטמר. צילום: ארכיון
האדמו"ר מסאטמר. צילום: ארכיון

עיני חסידי סאטמר נשואות מאז ומתמיד לדרשת השבת הגדול אותה נושא האדמו"ר מסאטמר, המשמש גם כרב העיר קרית יואל בבית המדרש הגדול בעיר. הציבור דרוך לקראת הנושאים אותם מעלה האדמו"ר בשולי דרשתו בפלפול, הלכה ואגדה (על הסוגיה שנלמדה בהיכל הישיבה בזמן האחרון), כאשר אז הוא מעלה נושאים אקטואליים שעל הפרק הדורשים תיקון או שיפור, כמו תקנות והוראות שונות.

אם לרוב האדמו"ר מתייחס לענייני העיר או הקהילה, הרי שהדרשה שנשא האדמו"ר בשבת זו, חרגה הרבה מעבר לגבולות אלו. לאחר שהאדמו"ר הקדיש מזמנו לחיזוק העיר בענייני חינוך, חינוך הבנות וענייני צניעות, עבר האדמו"ר לנושא הבוער ביותר בימים אלו: גזירת גיוס בני הישיבות בארץ-הקודש.

האדמו"ר ביקש מכולם להתפלל מידי יום לביטול הגזירה, והוסיף וגילה שבימים אלו יוזמים רבנים ועסקנים תכנית גרנדיוזית שמטרתה, לכנס ולאסוף את כל יהדות ניו יורק והסביבה, אשכנזים וספרדים, חסידים וליטאים, מול בניין שגרירות ישראל במנהטן להפגנת ענק נגד הגזירה הקשה.

האדמו"ר התייחס בדבריו גם לגורמי שוליים הנוהגים להצר ולשבש הפגנות מעין אלו: "אם אתם לא מעוניינים להשתתף, אל תגיעו. אך אנא מכם, אל תפריעו לאלו שמבקשים לחבור שכם אחד זה אל זה, כדי לנסות ולהביא את ביטול הגזירה".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי כל הדרשות יינשאו בשפת אידיש, בנוסף לנאום אחד שמיועד לערוצי התקשורת האמריקנית, שיהיה באנגלית, במטרה ליצור דעת קהל אופוזיציונית לתכנית של ראשי השלטון בישראל.

אופי העצרת יתנהל על פי מתכונת העצרות השונות של סאטמאר לאורך השנים.
סאטמר דרשה שבת הגדול הפגנה גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד