י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
שיא בגל הרביעי

ילדים מאושפזים עם תסמונת פוסט קורונה

בשבועות האחרונים אנו מדווחים על עוד ועוד ילדים אשר מאושפזים לאחר שהתגלו כחולים בתסמונת הנדירה בשם pims | רק לבי"ח רמב"ם הגיעו 6 ילדים בשלושת השבועות האחרונות עם התסמונת לאחר שהחלימו מהקורונה 

ילדים מאושפזים עם תסמונת פוסט קורונה
מחלקת קורונה בהדסה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול (רביעי), דווח על אודות ילד בן 5 אשר מאושפז במצב קשה בבית החולים קפלן ברחובות, בעקבות תסמונת נדירה המכונה בשפה המדעית - "פימס", ממנה סובלים בעיקר ילדים שהחלימו מקורונה.

לפי הדיווח, מבדיקות שנערכו לו לאחר שהגיע לבית החולים, עלה כי הוא סובל מדלקת רב מערכתית ובבדיקה סרולוגית שעבר, נקבע כי החלים מקורונה, דבר שהוריו, אשר התחסנו כנגד הנגיף, לא ידעו.

היום (חמישי) אנחנו מדווחים כי במחלקה לטיפול נמרץ ילדים בביה"ח 'ספרא' לילדים בשיבא- תל השומר, מאושפז נער בן 15 שחלה בקורונה לפני כחודש והגיע כעת עם סיבוכי קורונה קשים - גם הוא סובל מתסמונת 'פימס'. מצבו יציב ולא נשקפת סכנה לחייו.

לצד זאת דווח היום כי ילדה בת 13 שנדבקה בקורונה, מאושפזת במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם, אך חל שיפור במצבה. הילדה אינה מחוסנת באופן מלא וסובלת ממחלת רקע קלה.

לפי נתונים שפרסם 'איגוד רופאי הילדים', עד לחודש יוני נרשמו 103 מקרים של התסמונת וההערכה היא שלאחר הגל הרביעי מדובר ב-150 ילדים בישראל שסובלים מאותה תסמונת 'פימס'.

ד"ר יוני בוטבול, רופא ילדים ומומחה בראומטולוגית ילדים ברמב"ם אומר כי "בשבועות האחרונים היו אצלנו שש מקרים של PIMS, שהיו בגילי 6 עד 10. צעירים, יותר ממה שראינו בגלים הקודמים. ככל הנראה כי ילדים מעל גיל 12 כבר חוסנו".

לדבריו: "חלק מהילדים היו עם ירידת לחץ דם משמעותית ונדרשו לתמיכה. חלק סבלו מאי ספיקה נשימתית - ילדה כבת שש הייתה מונשמת וגם קיבלה טיפול בתרופה ביולוגית לאחר שלא הגיבה לטיפול המקובל. הם סבלו מעליה במדדי דלקת. עליה באנזימים של שריר הלב, שמעידים על פגיעה לבבית. חלק היו במצב הכרה מעורפל. חלקם עם שלשולים וכאבי בטן קשים. אלו ילדים שנראים מאד לא טוב, שקועים, עם לחצי דן גבוליים, שהידרדרו מאד מהר".

מאפייני התסמונת

תסמונת pims - פימס, הינה תסמונת דלקתית רב-מערכתית המופיעה לאחר זיהום ‏בנגיף הקורונה, ומאופיינת בחום, מעורבות של איברים שונים, כגון ‏הלב, הכליות ומערכת העיכול עד אי-ספיקה שלהם, הפרעות בקרישת ‏הדם, וכן פריחה ודלקת עיניים. התסמונת אמנם נדירה, אך עלולה ‏להיות מסוכנת, בדומה למחלת קוואסקי, שעלולה להוביל להיווצרות ‏מפרצת בעורקים הכליליים בלב ואף למוות.

בתוך כך, ‏לביה"ח רמב"ם בחיפה הגיעו בשלושת השבועות האחרונים 6 ילדים עם תסמונת דלקתית רב מערכתית (PIMS) לאחר שחלו בקורונה. רובם במצב קל עד בינוני. בבית החולים מאושפז כעת בן 9 עם פימס, כחודש אחרי ההחלמה.

שריר הלב קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד