כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מי המנצח השבוע?

הביקורות בשטיבלאך והמפץ הצפוי בעיתונות החרדית

במהלך השבוע הקרוב יוכרע האם מוצר חדש ייכנס לדוכן המגזינים בחנויות החרדיות | האבסורד וההתמכרות הרגשית של מבקרי העיתונות על אינפלציה בכמות עמודי התוכן והשיווק | נקודת העליונות של 'בקהילה' | כושר היצירתיות של 'משפחה' | החלטות מגזיני ה'בחצרות' לגבי הסיקור על גור, בעלזא, ויז'ניץ וצאנז | התחרות השונה בעיתונות האמריקאית

הביקורות בשטיבלאך והמפץ הצפוי בעיתונות החרדית
ביקורת שערי השבועונים צילום: עיבוד 'בחדרי חרדים'

המפץ הצפוי

שנה חדשה התחילה מ'בראשית' וזו לא פוסחת על שוק העיתונות החרדית המודפסת. ל'בחדרי חרדים' נודע כי במקום מסוים במרכז הארץ עבדו שעות נוספות במהלך התקופה האחרונה וייתכן מאוד, שבשבועות הקרובים יתרחש מפץ בשוק, ומוצר חדש ימצא את מקומו על דוכן המגזינים בחנויות.

נותר לנו רק לחכות בכיליון עיניים ולקוות שמכאן ואילך, המגזר החרדי יהנה מעוד תוכן מעניין ומגוון.

הביקורות הנוקבות בשטיבל ובוואטסאפ

חודש תשרי מהווה פתחון פה למבקרים למיניהם, שקובלים על כמות עמודי הפרסום והשיווק שתופסים מקום במגזינים השונים היוצאים לאור לקראת החג. ואולי בצדק. מרוב עמודי היח"צ כבר מתקשים להבחין בעבודה העיתונאית.

אך מה שמוזר הוא כי למרות שידוע מראש, לכל אותם מבקרים, שמדובר בריטואל קבוע שחוזר על עצמו מדי חג - החבר'ה האלה עדיין קונים את המגזינים ובמקביל, גם ממשיכים להתבכיין בקבוצות הוואטסאפ של המגזר ובקופקע'ס של קפה-בוקר בשטיבלאך. אבסורד. סוג של התמכרות רגשית...

'בקהילה'

החג יצא רק לפני יומיים, ובחו"ל רק אמש, אבל מתברר שהעורכים לא נחים לרגע. מי שהפתיע עם מגזין נרחב, למרות הזמן הקצר, הוא עיתון 'בקהילה' שהביא את החבילה הכי מורחבת ל'שבת בראשית'.

'משפחה'

אבל לעומת זאת, ב'משפחה', שאמנם לא הביא חבילה רגילה - הפתיעו עם שער יצירת ומדהים. משהו שכובש את העין. ולא רק, גם מבחינת התוכן, כפי שמשתקף מהשער, 'משפחה' התעלה מעל מתחריו והתכונן מבעוד מועד עם תוכן עשיר ומעניין.

'הדרך'

גם ב'הדרך' לא שקטו על השמרים וניסו לייצר מגזין מעניין, אך למרות השער הנהדר והמיוחד, מבחינת התוכן הוא מתקשה להתמודד השבוע עם מתחריו.

'העולם החרדי'

בגזרת מגזיני ה'בחצרות' עולות שתי תהיות. 'העולם החרדי' השכיל להביא את האירוע ההיסטורי בויז'ניץ עם שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי בכותרת הראשית, לעומת 'הציבור החרדי', בו דחפו את האירוע בין שלל הכותרות שעל השער.

'הציבור החרדי'

מאידך, 'הציבור החרדי' סיקר את שלושת החסידויות הגדולות, מספר רב של לקוחות פוטנציאליים - גור, בעלזא וצאנז - על השער (מלבד ויז'ניץ כמובן), מה שלא קרה ב'העולם החרדי'. (רק חשוב להדגיש כי ב'העולם החרדי' מקפידים לא להביא תמונות של האדמו"ר מגור לאור הוראתו של הרבי לא לפרסם תמונות ממנו).

'די וואך'

'די וואך', שמביא קלאסה שונה המאפיינת את העיתונות האמריקאית, מרח על השער רק תמונה אחת; דמותו ההוד של הרבי מבעלזא, עם פניו חוצבות הלהבות, כשהוא מנענע את הלולב באמירת ההלל בבית המדרש הגדול של בעלזא בירושלים.

'מאמענט'

גם העיתון האמריקאי 'מאמענט' הספיק להוציא עיתון, כעבור יממה בלבד מאז צאת החג בחו"ל. יצוין כי בשונה מבישראל, בה יש נישה אחת של מגזינים ועיתונים רגילים, ונישה אחרת של מגזיני 'בחצרות' - בחו"ל הקווים השתבשו וגם בעיתוני ה'בחצרות' מביאים עבודה שאינה פחותה מהעבודה בעיתונים הרגילים. מה שגרם לכך כי התחרות בין המגזינים גדולה מאוד ולפי סקר קטן שביצעתי, דווקא עיתוני ה'בחצרות' מנצחים בה.

 

ביקורת עיתונות עיתונים חרדיים מגזינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד