ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
פרטים חדשים

כך פוררו המחבלים את רצפת הבטון בכלא

מחקירת יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה את מחדל חפירת המנהרה בכלא גלבוע ממנה נמלטו ששה מחבלים שהוחזרו כעבור ימים, עולה כי המחבלים חפרו מנהרה באורך 35 מטרים דרך בטון ופלדה וההערכה היא כי פוררו אותם באמצעות חומצה או קולה

כך פוררו המחבלים את רצפת הבטון בכלא
המנהרה דרכה נמלטו האסירים צילום: באדיבות המצלם

חקירת בריחת המחבלים מכלא גלבוע בערב ראש השנה תשפ"ב נמשכת, חוקרי יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה שחקרו את האירוע מעריכים כי ששת המחבלים שנמלטו ונתפסו בהמשך, פוררו את רצפת הבטון בעזרת חומצה או באמצעות קולה.

מהדו"ח שהזמין השב"ס עולה, כי נתיב הבריחה של האסירים כלל הרמת לוח שיש בתא המקלחת וחפירת פיר מנהרה דרך שכבות פלדה ובטון אל החלל שמתחת. על פי הדיווח של משה שטיינמץ ב'כאן חדשות', הפיר שחפרו המחבלים, הוליך אל החלל התת קרקעי והמעבר בו כלל חפירה דרך הפח העליון שעוביו חמישה מילימטרים של פלדה ודרך הרצפה שעוביה 20 סנטימטרים של בטון.

החוקרים ציינו כי ניתן להחליש ולפורר בטון לאורך זמן על ידי שימוש בחומצות שונות, וללא אמצעים יעודיים ניתן להשתמש גם בקולה. עוד הם קובעים, כי הרשת שפורקה ניתנת לחיתוך בעזרת פצירה מאולתרת. חומר החפירה שימש לדיפון התוואי שנחפר בתוך חללי קורות הקישור, וחסך את הצורך בפינוי חומר החפירה לתוך בית הכלא.

עוד דיווח משה שטיינמץ ב'כאן חדשות', כי אורך מנהרת הבריחה היה כ-35 מטר, כאשר 29 מטר מתוכם נחפרו בפיר שקוטרו הממוצע כחצי מטר. בסך הכול הוצאה ממנו כמות של 5-6 קוב אדמה.

עוד דווח ב'כאן חדשות', כי חמשת האסירים שיואשמו בסיוע לנמלטים מכלא גלבוע שלא הצטרפו אליהם כי תקופות המאסר שלהם עמדו להסתיים, היו שותפים פעילים בתוכנית הבריחה, שמרו והתריעו על הגעה של סוהרים ואנשי סגל. חלקם אף היו כלואים תקופה מסוימת בתא ההימלטות וחלקם גם חשודים שהיו שותפים בחפירת המנהרה.

בריחת האסירים מכלא גלבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד