י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הודעה רשמית

בנט ביטל את הביקור "מתוך כבוד לשהידים"

במפלגת רע"מ פרסמו הערב כי ביקור של ראש הממשלה בנט ושל מנסור עבאס בתחם חיסונים באום אל פאחם נדחה "מתוך כבוד לזכר השהידים". בימין זועמים: "לאן עוד נוליך את החרפה? הזהרנו מקריסה ערכית מוחלטת בממשלה עם התנועה האיסלמית" | דובר ראש הממשלה מכחיש את דברי רע"מ | עבאס מפרסם הבהרה: "רע"מ ביטאה את עמדתה בלבד"

בנט ביטל את הביקור "מתוך כבוד לשהידים"
בנט ועבאס במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בעקבות התחלואה הקשה במגזר, פורסם היום (חמישי) כי ראש הממשלה נפתלי בנט יגיע מחר אל העיר הערבית אום אל - פאחם ביחד עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, אל מתחם חיסונים של 'כללית' בעיר.

בעקבות ההודעה פרץ גל של התנגדות בקרב המגזר הערבי לביקור, במיוחד כי מדובר ביום לפני תחילת האירועים והתהלוכות לזכר הרוגי מאורעות אוקטובר 2000. פעילים פוליטיים בעיר אף קראו להפגין ולמנוע את הביקור שלטענתם כוון לעורר פרובוקציה.

לאחר ההבנה בסביבת ראש הממשלה כי הביקור יכול להיגמר בצורה בלתי נעימה, הודיע דובר ראש הממשלה מתן סידי, כי הביקור נדחה.

מפלגת רע"מ פרסמה הודעה לתקשורת בה טענו נכתב בזה הלשון: "ביקורו של רה"מ בנט באום אל-פחם נדחה - לבקשת המפלגה, מתוך מתן כבוד לזכרון אירועי אוקטובר ולזכר השהידים".

בימין התעורר מיד זעם והראשונה לתקוף היתה 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ': "ראש הממשלה בנט ביטל ביקור באום אל פאחם ״מתוך כבוד לזכר השהידים״. לאן עוד נוליך את החרפה? הזהרנו מקריסה ערכית מוחלטת בממשלה עם התנועה האיסלמית אבל המחווה של בנט לפורעי אוקטובר 2000 עולה על כל דמיון".

בליכוד הצטרפו ותקפו: "אין נקודת שפל שבנט לא יחצה למען ההישרדות הפוליטית שלו שתלויה במנסור עבאס. לבטל ביקור בגלל ״זכר השהידים״ זו חרפה שתיזכר לדיראון עולם", נכתב באופן רשמי מטעם התנועה.

העיתונאי עמית סגל לא ממש התלהב מהודעת רע"מ שהביקור נדחה בגלל בקשתם וכתב: "המציאות קצת שונה" והוסיף: "זה בוטל בגלל הפגנות שתוכננו שם לרגל המאורע (מחר 21 שנה). רע״מ מנסה כנראה לגזור קופון מוזר בדרכה בלי להבין את המשמעויות של הודעה כזו על ראש הממשלה בימין".

בעקבות הסערה שהתעוררה, דובר ראש הממשלה, מתן סידי מסר: "אני מבהיר שדחיית הביקור במתחם החיסונים באום אל-פאחם נעשתה נוכח הצפי להפגנות, וכן מטעמי אבטחה. זו הסיבה, וזו בלבד". הדגיש.

גם יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס פרסן הבהרה מצידו, שבה לא התנער מכינוים של המחבלים כ'שהידים', אלא כדי לחלץ את בנט ממבוכתו. "אני מבהיר שביקור רוה"מ שהיה מתוכנן מחר באום אלפחם ונדחה למועד אחר, היה במטרה לקדם את החיסונים בחברה הערבית. רוה"מ החליט לבטל את ביקורו לאחר שהתברר שמטרה זו לא תושג".

לדבריו, "כל ניסיון לקשור שיקול הדעת של רוה"מ לסיבות אחרות מופרך ושימוש לא ראוי בעיניי. ההודעה שהוציאה רע"מ אודות דחיית הביקור ביטאה את עמדתה בלבד". לשון הודעתו של עבאס. כלומר עמדתה של רע"מ היא ש"מתוך כבוד לזכר השהידים" הביקור בוטל.

אום אל פאחם נפתלי בנט מנסור עבאס שהידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד